• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Premis i càstigs
  • /
  • Un delicat joc escènic
CRÍTIQUES
imagen
César López Rosell
PER: César López Rosell

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un delicat joc escènic

Publicat el: 5 d'octubre de 2015

CRÍTiCA: Premis i càstigs

T de Teatre ha anat més enllà de les habituals convencions en les claus de la interpretació escènica. ¿Fins on era possible arribar en el seu camí experimental després d’haver deixat empremta amb el seu segell propi i de treballar amb creadors com Javier Daulte, Alfredo Sanzol i Pau Miró? I el que se’ls va acudir no va ser altra cosa que posar-se en mans de l’ explorador argentí Ciro Zorzoli i començar a teixir conjuntament Premis i càstigs , un delicat joc teatral. 

 El dramaturg les havia impressionat amb Estado de ira , un treball sobre les limitacions i enigmes de la ficció. Aquest va ser el punt de partida de la inusual comèdia que acaba d’obrir la temporada de la Sala Fabià Puigserver del Lliure de Montjuïc. En síntesi, la proposta mostra una companyia fent exercicis d’interpretació destinats a aconseguir el virtuosisme davant del públic que acaba sent copartícip de la paròdia del taller escènic. 

 Teatre dins del teatre. Els actors s’entreguen a unes aparentment elementals pràctiques sense una trama concreta al darrere. Però a poc a poc aquestes simulacions van dibuixant els personatges i s’arriba a un crescendo que manté en suspens l’espectador. I d’aquesta manera van aflorant les tensions i les lluites d’egos que evidencien el que hi ha al darrere de la mentida interpretativa. 

 El repartiment porta el festiu ambient d’aquest minuciós espectacle a un singular nivell interpretatiu. Esplèndida Àgata Roca (Beatriu), seductora en el rol de qui es debat en eterns dubtes mentre esbossa una relació potser morbosa amb el galant Ivan Benet, immillorable exhibidor dels tics del seu personatge. 

 Mamen Duch (Francesca), amb aires d’estrella, i Carme Pla (Amalia), en el paper de clown , xoquen i es complementen. Mar Rodríguez (René) protagonitza moments brillants amb el seu commovedor personatge, sobretot en les ocasions en què executa circenses caigudes de mort. El mestre de cerimònies Jordi Rico, Albert Ribalta, la suggerent Marta Pérez i Carolina Morro completen un elenc d’alta volada. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Premis i càstigs

TÍTOL CRÍTiCA: Fer mans i mànigues perquè no sembli un assaig ni que s’hagi assajat

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un assaig en blanc

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Malgrat la prometedora arrencada, un divertiment decebedor que no explora a fons les seves múltiples possibilitats

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: EXERCICIS D´ACTUACIÓ

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Pocos premios y demasiados castigos

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Bagatel·les sobre la interpretació

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una mirada al procés creatiu actoral que podria haver anat més enllà

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: D’interès limitat

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat