• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)
  • /
  • Un oraratori entre la poesia i el tedi
CRÍTIQUES
imagen
Manuelperezimunoz2 756x756
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACIÓ

4

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un oraratori entre la poesia i el tedi

Publicat el: 25 de juliol de 2017

CRÍTiCA: Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)

Segona part del díptic ‘Des mourants’ que Wajdi Mouawad ha presentat al Festival Grec. Si acabàvem el comentari de la primera part, ‘Inflamation du verbe vivre’,
desitjant un retorn a la simplicitat del llenguatge teatral, lliure de
la seva subordinació al llenguatge fílmic, en aquesta segona part, ‘Les larmes d’Oedipe‘
basat en ‘Èdip a Colonos’, la trobem en excés. A través d’un joc de
llums projectades veiem les tres ombres dels intèrprets, el vell Èdip,
cec i exiliat, la seva filla Antígona que l’assisteix i un tercer
personatge, l’estranger.

Basant-se de nou en una reinterpretació
lliure de l’original de Sòfocles, l’autor d”Incendis’ torna a jugar la
carta de la narració paral·lela del mite clàssic i els esdeveniments
contemporanis de la Grècia actual, un país tenallat per les retallades i
amb els carrers ocupats per la lluita democràtica. Metre el vell
moribund es debat entre la vida i la mort, entre l’alba i el seu últim
dia, l’estranger explica la història real d’Alexandros Grigoropoulos,
víctima de la violència policial d’un règim que es resisteix a canviar:
“quan acaba una època però la nova no acaba de començar arriba el temps
dels monstres”, afirma el narrador del pròleg.

El muntatge es
presenta com un oratori poètic, que investiga l’essència del teatre
clàssic grec en la simplicitat de la paraula i els mites projectats. No
obstat això, els episodis vitals del vell moribund barrejats amb la
contemporània tragèdia del jove grec no acaben de lligar. La monotonia
aviat s’instal·la en la proposta, amb repetició d’estructures tedioses
com els moments en què l’estranger canta, que no aporten gairebé res a
la narració. Sense més elements d’interès on ancorar-se, l’espectador ha
de lluitar per no veure’s consumit per l’avorriment (a la fila 10 se
sentia roncar). Tampoc l’intent d’anàlisi de l’actual crisi grega aporta
gran cosa més enllà de quatre eslògans superficials llançats de
qualsevol manera. Una ocasió desaprofitada.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)

TÍTOL CRÍTiCA: La Grècia de Wajdi Mouawad (Les larmes d’Œdipe)

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un espectacle tan bell com avorrit

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Edip testimoni cec de l’assassinat de Alexandros Grigorópulos

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Èdip té prou ombres com per aprofundir-lo encara més en la desgràcia

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Monotonia en la penombra

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat