• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)
  • /
  • Monotonia en la penombra
CRÍTIQUES
imagen
Núria Cañamares
PER: Núria Cañamares

VALORACIÓ

5

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Monotonia en la penombra

Publicat el: 21 de juliol de 2017

CRÍTiCA: Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)

Així com la ‘Inflammation du verbe vivre’, primera obra del díptic Des
mourants
del libanès Wajdi Mouawad que versiona la tragèdia ‘Filoctetes’ de
Sòfocles, s’endú el públic amb el seu sorprenent i revelador viatge; la segona part,
‘Les Larmes d’Oedipe’, queda reclosa a l’escenari.

Mouawad hi reescriu la tragèdia
‘Èdip a Colonos’ amb un Èdip agonitzant al llit de mort acompanyat de la seva
filla i germana Antígona i del director d’un cor, que també es refugia en aquell
antic teatre grec fugint de les mobilitzacions d’una Atenes agitada, situada a
la segona dècada del segle XXI.

El que abans havia estat una
finestra cinematogràfica, ara s’ha transformat en la intimitat d’un oratori. S’hi
barregen el relat de la fatídica vida d’Èdip amb la convulsió de la capital
grega afectada per la crisi i la revolta social. Dos mons difunts, dos mons que
vagaregen impotents, com feia Mouawad i les ànimes perdudes de la primera part
de Des mourants.

Després d’un impactant i
prometedor inici, són prop de 2 hores en la penombra. S’hi dibuixa un quadre bell
amb una bonica il·lusió òptica, però la declamació del text i l’estaticisme de
la posada en escena el fa monòton en tots els sentits. La poc justificada pujada
i baixada del cortinatge i el cant del corista –i finalment també el d’Èdip– no
són suficients per mantenir la flama del muntatge. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)

TÍTOL CRÍTiCA: La Grècia de Wajdi Mouawad (Les larmes d’Œdipe)

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un espectacle tan bell com avorrit

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Edip testimoni cec de l’assassinat de Alexandros Grigorópulos

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un oraratori entre la poesia i el tedi

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Èdip té prou ombres com per aprofundir-lo encara més en la desgràcia

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat