• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)
  • /
  • Èdip té prou ombres com per aprofundir-lo encara més en la desgràcia
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

5

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Èdip té prou ombres com per aprofundir-lo encara més en la desgràcia

Publicat el: 24 de juliol de 2017

CRÍTiCA: Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)

Aquesta peça està pensada (i respon molt bé) com a díptic amb Inflammation du verbe vivre. Si la primera es recolza en un viatge en què el cinema és peça indispensable, en aquesta segona, l’estaticisme és la seva moneda principal. No hi ha pràcticament moviment. Només conversa. Mouawad es bandeja el drama d’Èdip amb pocs minuts per aprofundir en la desgràcia del seu personatge amb Antígona i amb una tercera veu (la que els acull, en una Atenes del segle XXI i que, en realitat és un altre exiliat, arraconat com la majoria dels ciutadans que estan preparant una revolta, una nova venjança,una nova escalada de violència per fer-se valdre davant la impunitat policial i política). Mouawad presenta aquesta peça, altra vegadam, preguntant-se per la deriva d’una Grècia democràtica. Per la perversitat de l’Hades que castiga. És una obra carregosa, lenta. Que si s’hi connecta es pot disfrutar íntimament,. Pero és difícil està en disposició de fer-ho si se surt d’una muntatge de prop de tres hores. Es podria haver resolt (tant la primera com aquesta segona ) aturant-se molts menys als meandres. Agafant el camí més ràpid del GPs. Mouawad és un autor de foc lent, que demana una poètica del dolor, i que busca un espai per a la sorpresa,per a la reconciliació amb la humanitat. Alfredo Sanzol va fer una altra dramatúrgia sobre Èdip, que es va poder veure el Nadal del 2015 al Lliure. Buscava humanitzar-lo, situant els personatges en una taula familiar. I amb un cor reduït. Se centrava en el drama. No és el cas de Mouawad. És millor superar-lo (un cop haver traçat la perversitat del destí que converteix Èdip en un monstre a ulls dela seva comunitat). En tots dos casos, entenen que és imprescindible apropar  el mite a l’actualitat. En el cas de Mouawad, seria ideal aplicar una escapçada molt gran perquè la bellesa de la imatge estàtica (amb subtils sorpreses com quan les ombres es desenganxen dels personatges) respiri millor i no castigui als soferts espectaors i fidels que ja han assistit a la primera part. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Les Larmes d’OEdipe (Des mourants)

TÍTOL CRÍTiCA: La Grècia de Wajdi Mouawad (Les larmes d’Œdipe)

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un espectacle tan bell com avorrit

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Edip testimoni cec de l’assassinat de Alexandros Grigorópulos

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un oraratori entre la poesia i el tedi

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Monotonia en la penombra

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat