• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Les dones sàvies
  • /
  • Riure amb el clàssic
CRÍTIQUES
006e23d8 A691 40a3 844b B930fd3b9361 Alta Libre Aspect Ratio Default 0
Iolanda G. Madariaga
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Riure amb el clàssic

Publicat el: 24 d'octubre de 2017

CRÍTiCA: Les dones sàvies

Les dones sàvies ha
esdevingut ja tot un èxit de crítica i públic. La funció torna al Maldà després
de voltar per uns 30 teatres de Catalunya i haver estat aplaudida en el
Festival de Teatro Clàsico de Almagro -en la seva versió en castellà (una
adaptació que no és cosa menor). Les claus d’aquest èxit són principalment tres.
Una atrevida dramatúrgia de Lluís Hansen que connecta la comèdia de Molière amb
el present. Sense deixar el llenguatge del XVII o jugant amb ell, la comèdia fa
referència a personatges molt mediàtics de l’actualitat, també inclou alguns
temes musicals populars i d’altres d’originals que la porten cap a un teatre de
bulevard. De fet, Molière va fixar uns arguments extrets del “teatre de fira”
de la seva època i universalitzà uns estereotips que perduren. El plantejament
és el d’una comèdia estripada i quasi clownesca on el transvestisme esdevé un
motiu afegit. Sota l’aparença d’una comèdia d’embolics familiars, hi ha la
voluntat de riure’s de la pedanteria d’alguns personatges i desemmascarar el
què s’amaga darrera de la seva “posse”. D’altra banda, com en els millors
espectacles de pallassos, els propis actors es lliuren a la tasca d’interpretar
uns vuit personatges, els rols dels quals arriben a alternar-se i superposar-se
transgredint els gèneres amb transvestismes i sintetitzant-los en una encertada
expressió mínima de traç gruixut. Enric Cambray i Ricard Farré, precisos
caricaturistes, fan un exercici de virtuosisme actoral passejant per l’estret
fil que uneix l’actor al pallasso. Tenen un bon text entre les mans al que
saben treure-li tot el suc, al ritme accelerat que demanen els nostres temps.
Estem davant un espectacle molt recomanable per a tot tipus de públic, un
espectacle que per les seves característiques tècniques, es susceptible
d’adaptar-se a espais molt petits, com ho és la sala del Maldà, i que hauria de continuar voltant pels teatres.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Les dones sàvies

TÍTOL CRÍTiCA: Un Molière sàviament actualitzat

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un divertimento rejuvenecido

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Les dones (sempre) són més sàvies

PER: Oriol Puig Taulé
Nova Pastilla Opinio C Laia Serch
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un mirall esperpèntic amb aire de La Cubana

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Bocamolls

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Quina delícia! Bravo

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fot-li, que és un Molière!

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un altre encert del Maldà

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat