• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Les bruixes de Salem
  • /
  • Un clímax que triga a arribar
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un clímax que triga a arribar

Publicat el: 4 de juliol de 2016

CRÍTiCA: Les bruixes de Salem

Resulta
incoherent que inaugurar un festival eminentment de teatre, com el Grec, amb
una obra de teatre sigui una aposta arriscada.
Les bruixes de Salem, per repartiment, direcció, autoria i argument, reduïa el risc al mínim: potser l’aire lliure
de l’amfiteatre. Poca cosa més. I el muntatge d’Andrés Lima passa la prova. Un excel·lent Lluís Homar
(cap novetat) condueix la història sobre la condemna d’unes noies a Salem al
segle XVII amb què Miller va voler criticar el Maccarthisme de la seva època i amb la qual podríem
encara trobar molts arguments per defensar un món millor. Els que tenen la veritat
absoluta esdevenen els dolents només quan es contemplen els fets des d’una altra època, on la veritat
ha passat a ser una altra; cal veure l’obra, doncs, amb ulls contemporanis (a les caceres de bruixes,
esclar).

La proposta escènica és original:
un graner que acull el més intransigent d’una societat perillosament ‘benpensant’. L’edifici de
fusta s’anirà construint a mida que avança l’espectacle fins acabar tancant els seus habitants, al voltant d’una forca. Pura metàfora de les dues èpoques. La narració és prou clara i, a
sobre, es recolza en el paper d’Homar. Potser no calien dues hores i mitja per
arribar a un judici
que, ara sí, agafa l’espectador per no deixar-lo anar fins al final, fins al
tancament del graner.

És un luxe
comptar amb 15 intèrprets que, en línies generals, compleixen amb les expectatives (algun entrebanc no passa de ser cosa
del directe –o de
l’estrena-). El repartiment és un bon mirall del moment de l’escena catalana
actual: actors veterans consagrats, com ara el mateix Homar, el Carles Canut o la Carme Sansa,
comparteixen mèrits amb joves (igualment consagrat, s’ha de dir) com un Borja Espinosa pletòric o amb una Anna Moliner
encisadora.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Les bruixes de Salem

TÍTOL CRÍTiCA: Las brujas de Salem

PER: Enid Negrete
Enid Negrete
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: UN BRILLANT INICI DEL GREC 2016

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Inauguració de primera categoria!

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Puritanisme escènic per celebrar 40 anys de Grec

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La pràctica vigent de la invenció de proves

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Homar salva un muntatge d’una correcció tediosa

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat