• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Laberint Striptease
  • /
  • Una tropa genuïna
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Una tropa genuïna

Publicat el: 4 de maig de 2019

CRÍTiCA: Laberint Striptease

Dos escenaris (iguals), dues graderies
(iguals)… tot plegat, un kaos. Però una mateixa atmosfera. Un ambient eròtic,
rebel, divertit que ens passeja per l’òpera, el cabaret, la Barcelona canalla,
el militarisme i, fins i tot, pel futbol, tot amb accent brossià (poètic i
visual). I molt divertit. Jordi Andújar (no tots el dies, alguns dies li toca al
director, Roberto G. Alonso), ens introdueix en aquest univers irreverent que
tan bé controlen el Roberto i la seva tropa i de seguida ens té lliurats i
embadalits.

“Quan des de l’Espai Borssa se’m va proposar
crear un espectacle a partir del llibre Striptease
i teatre irregular
, em va envair una gran emoció”, escriu el director.
Diria, més aviat, que el van fer feliç! Tot l’univers Brossa queda plasmat en
objectes que agafen personalitat pròpia en un homenatge sentit i burlesc
perfectament apte per a qui conegui aquest univers i per a qui no.

Pot fer un piano un striptease? Pot fer-se un
striptease encadenat i a la inversa? (Els que coneguin Cabaret 13 saben que sí.)
Es pot fer publicitat encoberta d’una marca de cotxes amb música de (Volks) Wagner?
Es pot ballar una carta de Brossa? Poden incitar a la rebel·lió unes ‘castañuelas’?
Un cop demostrat amb un muntatge fresc, original i intens que sí, que tot això
es pot fer, la gràcia de trenar tota aquesta mena de números es troba en els
intèrprets: les actuacions de la tropa són senzillament fantàstiques. Cadascú
sap el que ha de fer, fins a on pot arribar i quines tecles de la sensibilitat
de l’espectador ha de tocar. Veu, ball, instruments, moviments… res no és
gratuït, tot té un sentit i una finalitat. El públic ho agraeix. No sempre es
troba el que es va a buscar a un teatre.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Laberint Striptease

TÍTOL CRÍTiCA: El millor homenatge a Brossa és la llibertat creativa

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: A Brossa li haguès encantat

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Brossa irreverent, provocador i que interpel·la avui

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Brossa despullat

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Trobar el desllorigador del teatre de Joan Brossa

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat