CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Aprendre a respirar
Publicat el: 12 de setembre de 2021
CRÍTiCA: La dona del tercer segona
Sí, i a respirar bé. I profundament. Per què si no, avís per a navegants, pots arribar a ofegar.te veient “La dona del tercer segona”. I no, no és per incomoditat, ni per la calor, sinó per què com a espectador et sentiràs interpel.lat des del primer minut…vaja! què dic com a espectador? no, com a participant en una imaginària assemblea de veïns. Què avorrides són, oi? Doncs aquí no. Per què quan ja portes una bona estona discutint de pressupostos o altres, i quan semblava que ja podries marxar a sopar…apareix aquella veïna amb la qual has coincidit poques vegades i que per descomptat, mai no havia acudit a una assemblea d’aquesta mena.
I vé a parlar.nos, segurament d’allò que ja sabem. I vé a demanar.nos vàries coses: que l’escoltem, que intentem comprendre.la, que aportem alguna solució, ajuda o fins i tot ens demanarà quelcom sorprenent.
Per tant, aquesta angoixant i claustrofòbica “Dona del tercer segona” no és solament un monòleg sinó un enfrontament Àurea Márquez-resta de veïns. Una dona que passa per diversos estats en el seu “speech”: des de la timidesa per parlar en públic a convertirse en la portaveu d’un crit desesperat que deixarà al veï/espectador certament tocat. Per tant, l’objectiu està complert: la desesperació que sofreix la protagonista per un problema familiar, atribuïnt la culpabilitat no solament a aquesta situació i a ella, sinó a qui l’ha pogut crear, i que també pot venir donada per la seva situació monoparental, per maltractaments o pel menyspreu que ha generat la qüestió entre la comunitat. Per tant aquí rebrà tothom, fins i tot un sistema sanitari que de vegades es treu de sobre els problemes.
Dura, sense concessions, amb una Àurea Márquez pur lament, pura cataracta d’emocions, i que al meu entendre broda una de les seves millors interpretacions. I és que ella sí que sap respirar.
CRÍTIQUES RELACIONADES / La dona del tercer segona
TÍTOL CRÍTiCA: Veritats ocultes en un replà d’escala
PER: Andreu Sotorra

Per abraçar
Per estremir
VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: La salut mental a escena
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Missatge desesperat en una ampolla
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Una verdad demasiado presente
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un crit callat d’auxili
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
8