• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La bona persona de Sezuan
  • /
  • Un bonic (i trist) conte esdevé una bonica funció teatral
CRÍTIQUES
imagen
Pep Barbany
PER: Pep Barbany

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un bonic (i trist) conte esdevé una bonica funció teatral

Publicat el: 4 de març de 2019

CRÍTiCA: La bona persona de Sezuan

Ha plogut molt (concretament 11 anys) des que un Oriol Broggi que començava a despuntar com a director teatral va oferir a la sala gran del TNC la seva versió d’El cercle de guix caucasià de Bertolt Bretch. Ara, amb un currículum farcit d’èxits i un estil molt personal que ha forjat principalment en muntatges a la Biblioteca de Catalunya, torna al mateix autor fixant-se amb La bona persona de Sezuan, una obra considerada menor que li permet desplegar de nou un joc teatral que té molt d’ancestral, de conte.

L’argument gira al voltant de Shen-te, una prostituta d’un poblet d’una Xina imaginària que, com a premi a la seva bondat inqüestionable rep dels déus un premi econòmic. La pobresa dels qui l’envolten, però, obligarà a aquesta dona a prendre difícils decisions que posaran en dubte la seva bondat.

D’entrada, sembla que Broggi hagi volgut embolcalla també d’amabilitat. Una amabilitat que es tradueix, per exemple, amb un gran protagonisme de la música de Joan Garriga i la seva banda. Amb aquest vestit, el que ja de per si és un simple conte, perd part de la seva moralitat, un xic antiga i estranya, i la proposta acaba convertida en una bonica història molt allunyada segurament de les intencions de Bretch. Sí, patim una mica per les dificultats de la protagonista per fer el bé malgrat les adversitats, però és un patiment controlat, que no incomoda en cap moment.

Però tot aquest embolcall, lluny de ser negatiu per a la funció, la converteix en un gran espectacle teatral. Sentim que músics i actors juguen dalt l’escenari, i podem gaudir un cop més de solvents interpretacions, entre les quals destaquen l’entranyable aiguader de Toni Gomila i la sempre emocionant Clara Segura, tota una garantia que repeteix un cop més amb Broggi.

En definitiva, La bona persona de Sezuan és una proposta recomanable per tothom que viu el teatre com un joc escènic i que gaudeix pel simple fet que li expliquin una bonica història. Si algú, a més a més, aconsegueix treure’n alguna reflexió (segurament amarga i trista), millor encara.

CRÍTIQUES RELACIONADES / La bona persona de Sezuan

TÍTOL CRÍTiCA: Dels que fan Història

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Jugant amb Brecht

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: No ens passem de bons, i gaudim del conte xinès de Brecht que Broggi ens presenta exhibint el millor del seu estil

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: «La font que no vessa, la font que no plora, me fa plorar a mi»

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Per què un Brecht, avui, a la Sala Gran del TNC?

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Text vell, cara nova

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat