• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • La bona persona de Sezuan
  • /
  • Text vell, cara nova
CRÍTIQUES
imagen
Francesc Massip
PER: Francesc Massip

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Text vell, cara nova

Publicat el: 1 de febrer de 2019

CRÍTiCA: La bona persona de Sezuan

Un dels renovadors i teòrics teatrals més indiscutibles del segle XX, com a autor-esponja o autor-pirata sempre ens ha semblat rònec. Textos que arriben baldats com un sermó missaire dit des de la trona contrària. Això sí, proveïts de mecanismes dramàtics que en mans d’un director amb ganes són susceptibles de produir un gran espectacle. És el cas. Broggi confegeix un espectacle entretingut, amb una escenografia elegant i funcional, unes llums càlides, tot plegat amb uns sensacionals músics en directe capitanejats per Joan Garriga. I si bé la primera part s’arrossega a cabotades i pesant alguna que altra figa, la segona remunta i al final et fa aixecar de la cadira. Què fa possible que hom mantingui el pols al cadàver brechtià, el revivifique i l’enlaire més enllà del que era previsible? Francament: Clara Segura, una actriu trepidant i d’una intensitat fora de sèrie, que es calça el personatge de la bona (i bleda) persona de Sezuan, la gira com un calcetí i la dobla en la seua segona natura humana, la “malvada”, que ha d’emergir per salvar la bondat de l’abús dels seus congèneres i beneficiats. Segura ha agafat el testimoni de les grans actrius que sempre ha tingut aquest país (i, com deia Roïdis, ‘jo respecto els morts fins i tot quan encara estan vius’) i s’esbadella com la gran dona (i en aquest cas també home) de l’escena actual.

M’alço la tapa del cervell davant d’aquest prodigi escènic que tot ho il·lumina i estimula amb el fragor de la seua energia actriual. Cal dir que està ben acompanyada pel Joan Carreras, l’aviador canalla i aprofitat que engalipa la bona persona; Toni Gomila, l’aiguader visionari que parla amb els déus; Jordi Figueras, el barber ‘benefactor’; Mercè Pons, Ramon Vila… un equip de primeres espases que atorguen textura, pulsió i cromatisme a un muntatge iridiscent. (Ara ja no s’estila, però en el passat també hi hagué predicadors vibrants com el de la Cartoixa de Parma. BB els imita).

CRÍTIQUES RELACIONADES / La bona persona de Sezuan

TÍTOL CRÍTiCA: Un bonic (i trist) conte esdevé una bonica funció teatral

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Dels que fan Història

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Jugant amb Brecht

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: No ens passem de bons, i gaudim del conte xinès de Brecht que Broggi ens presenta exhibint el millor del seu estil

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: «La font que no vessa, la font que no plora, me fa plorar a mi»

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Per què un Brecht, avui, a la Sala Gran del TNC?

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat