CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Benvinguts al ‘fake’
Publicat el: 2 de juliol de 2018
CRÍTiCA: Falsestuff
Benvinguts a l’era del fake! A aquestes alçades probablement tothom ja s’ha adonat que ens
podem creure ben poca cosa del món en què vivim. Queda enrere la tranquil·litat
de la confiança cega, la innocència del no contrastar, la seguretat de l’absolutament
cert. I si algú encara en dubta… que vagi a veure ‘Falsestuff’, aquesta
divertida invenció de Nao Albet i Marcel Borràs, que fan el que volen a l’escenari
i demostren que, amb una mica d’imaginació, ja tot és possible. Tot.
Inspirats per Falstaff, el cavaller shakesperià
que es vanta de victòries mai obtingudes, creen un spin-off traslladant l’essència del personatge a diversos
universos: des del salvatge oest, al joc de rol o a l’art. Que d’estafadors n’hi
ha hagut sempre i a tot arreu. Traspassant l’argument convencional i amb
llibertat de format, expliquen una història que és una suma d’unes quantes i que
els brinda tres oportunitats: prendre’ns el pèl, fer-nos pensar una mica i
divertir-nos a parts iguals. Són uns gamberros que desborden energia i experimentació
escènica arrelats a un teatre intel·ligent que furga per avançar. Tenen coses a
dir i noves maneres per fer-ho. Chapeau!
Si el mite de ‘Mammón’ els va servir per
parlar de la degradació
de l’home per la possessió del
poder –l’obra s’emmarcava en la trilogia “Tot pels diners” del Lliure i La Brutal–, ‘Falstaff’ els ha dut a reflexionar sobre
l’original i la rèplica, la licitud en emmirallar-se en uns referents, l’ètica
en la restauració d’obres d’art, les falsificacions, enganys i tràfic de
qualsevol cosa… perquè sí, arribarà un dia en què ens vendran
les estrelles.
En ser un espectacle farcit de girs i sorpreses
cal mantenir els spoilers a ratlla,
més enllà dels que ja han transcendit com que hi ha molta música en directe (boníssima!)
i que la posada en escena és d’un impacte constant. L’entrega dels intèrprets, especialment
la d’un Albet polivalent i estratosfèric, ho arrodoneix. També hi trobareu un
Jango Edwards ben allunyat del seu paper habitual de clown i descobrireu el
deliciós treball de cos de la ballarina Sau-Ching Wong.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Falsestuff
TÍTOL CRÍTiCA: Delirant història marca Tarantino per reflexionar sobre la còpia artística
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Fake forgers
PER: Alba Cuenca Sánchez

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un arbre esponerós que necessita una esporgada
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Si me copias, vete al TNC!
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Talent a pes
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8