• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Falaise
  • /
  • Blanc trencat, negre esperança
CRÍTIQUES
Falaise
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Blanc trencat, negre esperança

Publicat el: 7 d'octubre de 2019

CRÍTiCA: Falaise

Captiva des del primer moment. Però, a la proximitat tant golafre d’abans (Le sort du dedans, Mazùt, Ï, o fins i tot, Là) li han donat major amplada sense que es dilueixi el seu perfum. Com a Bèsties, la poètica de les frases a mitges amb uns personatges tendres i còmics alhora en un espai abstracte segueix mantenint l’atenció . La sorpresa és constant en forma de caiguda, estirabot, acrobàcia o moviment folklòric, que evoca al Hofesh Shechter (Political mother) més enèrgic.

Baró d’Evel s’ha graduat en maduresa artística. Ha sabut dimensionar la seva inquietud amb totes les múltiples facetes artístiques sense perdre el seu món, tant tendre com còmic, com tràgic. Han fet, doncs, un teatre tridimensional, que no entén de plans que els limitin. Falaise vol dir abisme. I ells s’hi han abocat. Com ho han fet cada vegada, però aquest cop amb la major maquinària disponible al seu abast. I han creuat un viatge poètic que si no s’entossudeix a traçar un missatge clar:és per decantar les seves cites mig dites, esquitxos a la paret que perfilen un mon complex saturat de comunicació. Al final, qui viu fluint la vida radicalment, com els animals, és qui respira i el que troba la plenitud.

Després de Là (Lliure de Gràcia, 2018) en què Camille i Blai provaven d’entendre’s en el món íntim de la parella, ara s’atreveixen imaginar la troballa de tota una comunitat (potser futurista desorientada enmig d’un búnquer mig derruït). El desenllaç de Falaise evoca Bèsties (Temporada Alta/Mercat de les Flors, 2015). Perquè aquell grup que teixeix confiança des de la major de les negrors, balla una coreografia que recorda (si no és la mateixa) la de la carpa entre bales de palla, contorsions i intèrprets projectats i recollits pels companys.

La troupe de Falaise torna a ser nombrosa. Tothom té el seu moment però el que respira principalment és el treball actoral, en conjunt. L’espai i el vestuari són personatges que es desconstrueixen (com a Là, però a la inversa). El joc es multiplica amb un espai sonor perquè hi ha microfonats parets i terra. El vol dels coloms i el pas del cavall potser no són imprescindibles, però formen part de la família. Tot queda integrat en aquesta mena de pintura amb aires de ritual, de mite de les cavernes. Aquests humans desconfiats del futur, que són ben actuals, sobreviuran si escolten la natura i l’altre. I, en el fons, a si mateix.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Falaise

TÍTOL CRÍTiCA: Una lluminosa intempèrie

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tímida esperanza

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: NO ESTÀ TOT PERDUT

PER: Maite Guisado
Maite Guisado
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’altra cara del blanc

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Visual poetry with a topical twist

PER: Alx Phillips
Alx Phillips
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un espai per somniar

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Emocions a prop de l’abisme

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat