CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
El testamento de María és Blanca Portillo
Publicat el: 21 de juliol de 2014
CRÍTiCA: El testamento de María
A El testamento de María, l’irlandès Colm Tóibín realitza una revisió humanitzadora de la mare de Jesús i se l’imagina com una mare qualsevol, una dona de pagès plena d’odi i tendresa després de la mort del seu únic fill. Un punt de vista, el d’una Maria no creient, interessant i provocador però malauradament insuficient a l’hora de dotar el text de profunditat.
El testamento de María no deixa de ser la història de sempre (el naixement, la resurrecció de Llàtzer, les noces de Canà, la crucifixió) explicada des d’una altra òptica. Tóibín només ens deixa entreveure el que, al meu entendre, és (o seria) el punt fort de l’obra: la construcció d’una icona. Com Maria de Natzaret va esdevenir la Verge Maria.
Per sort, Blanca Portillo aconsegueix que passem per alt les mancances del text gràcies a una interpretació colpidora que, de ben segur, va deixar clavat a la butaca a més d’un espectador. Agustí Villaronga ha bastit una posada en escena cuidada fins al més mínim detall que aconsegueix transportar-nos a l’univers poètic de la novel·la de Tóibín. Podem concloure, doncs, que el director de Pa Negre se n’ha sortit, i amb nota, d’aquesta primera aventura teatral.
CRÍTIQUES RELACIONADES / El testamento de María
TÍTOL CRÍTiCA: No tinc paraules! Però m’ha sortit prou llarg…
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: La verge Maria contemplada amb els paràmetres de l’actualitat
PER: María José Ragué

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: PPertorbadora verge pagana
PER: César López Rosell

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Inquietant testimoni de la Verge Maria
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: El superb monòleg de Blanca Portillo
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Sort de la presència de Portillo, ella sola aconsegueix que pagui la pena.
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
7