• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Bodas de sangre
  • /
  • Tot és sublim
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Tot és sublim

Publicat el: 10 de juliol de 2017

CRÍTiCA: Bodas de sangre

Tot és sublim. L’autor, sempre vigent, sempre
amb coses a descobrir-nos; l’espai, aquesta sorra de la Biblioteca tan
característica ja d’aquest teatre, ara tan granadina; els personatges i els
intèrprets, tan profunds els primers com els segons; la trama, tan dura, tan
trista, tan noble; la música, tan propera i tan evocadora… Tot està a lloc,
fins i tot el cavall (Juguetón), que creua l’arena com la mort. Hem arribat a
un punt que l’espectador més que tenir ganes de veure Lorca a la Biblioteca, el
que té són ganes de confirmar que, una altra vegada (com amb Luces de Boehemia, per exemple), Broggi
i La Perla han armat un clàssic espanyol amb majúscules, com correspon.

Fidel a la història i al text, tot en l’obra
ens atrapa des del primer moment. Les interpretacions són sublims. Clara Segura
i Nora Navas, que s’intercanvien amb tota naturalitat els papers, fan l’efecte
que no hi ha actrius capaces de donar vida a aquella mare i a aquella filla.
Però la resta del repartiment és idènticament digna d’elogi. La trama, la
intriga i la por van creixent a mida que anem descobrint els enigmes que amaga
la relació amorosa i, sobretot, la fatídica relació familiar, que no oblida ni
perdonarà.

Aquest desenllaç que es preveu fatal ve
contingut pel text, per les interpretacions, per les mirades, però també per la
música. Joan Garriga i Marià Roch, sense abandonar el perfil de La Troba
Kung-fu, es mimetitzen i participen en l’acció, juntament amb el Marc Serra. Un
senzill raspat de guitarra, una cançó, paraules cantades de Lorca o, fins i
tot, un toc western amb l’harmònica acaben d’encorsetar una obra rodona, ben
conduïda i ben tancada.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Bodas de sangre

TÍTOL CRÍTiCA: Coltells i crineres gelades

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Lorca predestinat a perdurar en la memòria teatral

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Me ha faltado encontrar al ‘duende’

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Reforçar la veu de Lorca, 80 anys després

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Lorca honesto

PER: Enid Negrete
Enid Negrete
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Bodas “broggianas”

PER: Alba Cuenca Sánchez
Img 0794 Copia
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: En mans de Broggi, la tràgica boda de sang lorquiana agafa una potència poètica despullada de cap mena d’artifici

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tragèdia sobre la sorra

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Quan tot funciona a la perfecció

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat