• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Ragazzo
  • /
  • Un dels monòlegs més ben interpretats
CRÍTIQUES
Ragazzo Gal1 @lalialvarez
Josep Maria Viaplana
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un dels monòlegs més ben interpretats

Publicat el: 22 de desembre de 2015

CRÍTiCA: Ragazzo

Deixant a banda la història que ens explica aquest text teatral per a un sol actor: els fets de 2001 a Gènova, durant una reunió del G-8, on es van organitzar un seguit de manifestacions,
la repressió brutal de les quals, va acabar amb un noi mort i la
vulneració de drets fonamentals per part de les forces de l’ordre, condemnats més tard pel Tribunal d’Estrasburg;
tenim la petita història de Ragazzo, un noi que viu ocupant un espai
d’aspecte de nau industrial, i que segueix el dia a dia d’aquells fets,
per amistats que el truquen, per trobar-s’ho pel carrer, per
conviccions… Un té la impressió que vol ser un retrat on ens adonem de
la brutalitat i l’absurd de la violència institucional, però a l’hora un
té una incòmode sensació d’un ésser automarginat. Sigui com sigui, el
text, de 90 minuts aproximadament, podria haver estat més curt, perquè
crea un ritme que un pensa que s’ha acabat a l’hora aproximada, i que es
reprèn, aquest cop amb una constant pujada d’energia -i de bogeria
també- fins a rebre el tret final.

Un text que només pot ser dit per un gran actor, si no vol fer-se
pesant i llarg. I aquest actor és l’Oriol Pla. Impecable, sobrat de
facultats, capaç de dir aquest text de la forma més natural possible:
donant-nos entrada al seu habitacle, explicant-nos com viu i com pensa,
mentre es vesteix, es renta, es fa el menjar… i com explica els fets. Ni
una mosca es sentia volar, durant la representació. 90 minuts en què
tots escoltàvem i seguíem la seva història. Un 10 per a l’intèrpret, i
com no, per la direcció. Del text, que segurament agradarà als joves
molt (especialment a partir del 15-16 anys, jo diria) amb el punt rebel i
maniqueu inevitable, quan es narren fets que van acabar com van acabar.
Perquè la història cal que l’expliquin també els vençuts.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Ragazzo

TÍTOL CRÍTiCA: Retrat d’una vida escapçada

PER: Oriol Osan
Oriol 2

Per abraçar

Per estremir

VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ‘Ragazzo’ al Barcelona Districte Cultural

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La carne del símbolo antisistema

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La icona de l’antiglobalització

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ADMIRABLE RAGAZZO

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: De com fer brillar la humanitat a un mite anònim

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Salt mortal de la ficció a la realitat

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ragazzo, recital Oriol Plà

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lali Álvarez retrata la violència sense límits del Sistema amb l’ ajut d’una portentosa interpretació d’Oriol Pla

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’antiglobalització puja a l’escenari

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cadàver exquisit

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Teatre de denúncia social

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat