CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Un delicat joc escènic
Publicat el: 5 d'octubre de 2015
CRÍTiCA: Premis i càstigs
T de Teatre ha anat més enllà de les habituals convencions en les claus de la interpretació escènica. ¿Fins on era possible arribar en el seu camí experimental després d’haver deixat empremta amb el seu segell propi i de treballar amb creadors com Javier Daulte, Alfredo Sanzol i Pau Miró? I el que se’ls va acudir no va ser altra cosa que posar-se en mans de l’ explorador argentí Ciro Zorzoli i començar a teixir conjuntament Premis i càstigs , un delicat joc teatral.
El dramaturg les havia impressionat amb Estado de ira , un treball sobre les limitacions i enigmes de la ficció. Aquest va ser el punt de partida de la inusual comèdia que acaba d’obrir la temporada de la Sala Fabià Puigserver del Lliure de Montjuïc. En síntesi, la proposta mostra una companyia fent exercicis d’interpretació destinats a aconseguir el virtuosisme davant del públic que acaba sent copartícip de la paròdia del taller escènic.
Teatre dins del teatre. Els actors s’entreguen a unes aparentment elementals pràctiques sense una trama concreta al darrere. Però a poc a poc aquestes simulacions van dibuixant els personatges i s’arriba a un crescendo que manté en suspens l’espectador. I d’aquesta manera van aflorant les tensions i les lluites d’egos que evidencien el que hi ha al darrere de la mentida interpretativa.
El repartiment porta el festiu ambient d’aquest minuciós espectacle a un singular nivell interpretatiu. Esplèndida Àgata Roca (Beatriu), seductora en el rol de qui es debat en eterns dubtes mentre esbossa una relació potser morbosa amb el galant Ivan Benet, immillorable exhibidor dels tics del seu personatge.
Mamen Duch (Francesca), amb aires d’estrella, i Carme Pla (Amalia), en el paper de clown , xoquen i es complementen. Mar Rodríguez (René) protagonitza moments brillants amb el seu commovedor personatge, sobretot en les ocasions en què executa circenses caigudes de mort. El mestre de cerimònies Jordi Rico, Albert Ribalta, la suggerent Marta Pérez i Carolina Morro completen un elenc d’alta volada.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Premis i càstigs
TÍTOL CRÍTiCA: Fer mans i mànigues perquè no sembli un assaig ni que s’hagi assajat
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un assaig en blanc
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
4
TÍTOL CRÍTiCA: Malgrat la prometedora arrencada, un divertiment decebedor que no explora a fons les seves múltiples possibilitats
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
5
TÍTOL CRÍTiCA: EXERCICIS D´ACTUACIÓ
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Pocos premios y demasiados castigos
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
4
TÍTOL CRÍTiCA: Bagatel·les sobre la interpretació
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Una mirada al procés creatiu actoral que podria haver anat més enllà
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: D’interès limitat
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
6