CRÍTIQUES

VALORACIÓ
4
El segrest de les emocions
Publicat el: 3 de juliol de 2015
CRÍTiCA: Helverova noć (La nit d’Helver)
Còctel melodramàtic a la caça i
captura dels mocadors de platea. S’hi convoca el personatge
protagonista discapacitat intel·lectual, la mare coratge amb un
passat traumàtic que redimeix a força d’abnegació i—com no—els
dolents que—oh sorpresa—són nazis.
Tot i que en principi l’argument de
l’obra havia d’estar descontextualitzat, elements de vestuari i
utillatge ens ubiquen a l’Alemanya feixista, ofegant d’aquesta forma
qualsevol possibilitat d’universalització del conflicte sobre la
persecució dels diferents. Detalls de la direcció, entre
histriònica i realista, ens donen alguna pista sobre els més de deu
anys que aquesta peça porta rodolant pel món.
Encara sort del destacat treball del
parell d’actors, entregat i molt precís, l’únic ingredient salvable
d’una proposta cridada a triomfar entre el públic aficionat a
deixar-se segrestar les emocions. Si us va agradar ‘El curiós
incident del gos a mitjanit’ aquesta serà la vostra obra del Grec
2015.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Helverova noć (La nit d’Helver)
TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
TÍTOL CRÍTiCA: Excés de melodrama per a una obra que era un interessant negatiu de
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Un melodrama de diumenge per la tarda
PER: Aída Pallarès

VALORACiÓ
5
TÍTOL CRÍTiCA: Testimonial
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Del drama polític al melodrama
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Una maldad inocente que llena de aplausos el Romea
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Intrahistoria sentimental(ista)
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACiÓ
5