• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Helverova noć (La nit d’Helver)
  • /
  • Un melodrama de diumenge per la tarda
CRÍTIQUES
imagen
Aída Pallarès
PER: Aída Pallarès

VALORACIÓ

5

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un melodrama de diumenge per la tarda

Publicat el: 4 de juliol de 2015

CRÍTiCA: Helverova noć (La nit d’Helver)

La Nit d’Helver, escrita pel polonès Ingmar Villqist a
principis de segle, ens situa en una ciutat assetjada pels nazis, en una petita
habitació on es refugien la Karla i el seu fillastre Helver, que pateix una
discapacitat intel·lectual i ho veu tot com si fos un joc de soldadets. Això
és, de fet, el millor de l’espectacle: com el militarisme s’infiltra en la vida
quotidiana i els assumptes domèstics. Malauradament s’acaba aviat i dona pas a
un esquema tòpic i previsible que busca per damunt de tot emocionar a l’espectador.

Douglas
Sirk deia que el melodrama havia de produir més emocions que accions i La nit d’Helver ho compleix al peu de
la lletra. L’obra de Villqist no és res més que un melodrama de manual on dos
personatges són assetjats per un mal exterior. El context social, per tant,
podria ser qualsevol ciutat europea durant la Segona Guerra Mundial, però també
Rwanda o la mateixa Sarajevo. El nazisme només és l’opció fàcil, la més reconeixible
pels espectadors. I, evidentment, la més reduccionista.

Per
sort, Ermin Bravo i Mirjana Karanović ens ofereixen dues grans interpretacions  i aporten una mica d’honestedat a l’espectacle.
De fet, si no fos per ells La nit d’Helver
no seria gaire diferent de la típica pel·lícula que programa Antena 3 un
diumenge per la tarda.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Helverova noć (La nit d’Helver)

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Excés de melodrama per a una obra que era un interessant negatiu de

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Testimonial

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Del drama polític al melodrama

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una maldad inocente que llena de aplausos el Romea

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Intrahistoria sentimental(ista)

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El segrest de les emocions

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat