CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
L’essència d’una època
Publicat el: 13 de novembre de 2014
CRÍTiCA: Flor de nit
La
companyia Gataro ha traslladat al petit format i en forma de cabaret aquell
musical que suposà la maduresa de Dagoll Dagom quan es va estrenar el 1992. Ara Flor de Nit és la cantant Beth Rodergas, sens dubte un bon reclam per a l’espectacle.
Rodergas no
és una bona actriu, però sí una gran cantant i aquí ho demostra lliurant-se
totalment al personatge amb la seva arma més poderosa: una veu impecable i de dicció absolutament clara.
Qui aconsegueix fer el ple entre interpretació i cant és Gracia Fernández ,
mentre que el mèrit de Bealia Guerra és
desdoblar-se en diferents personatges i signar la coreografia del muntatge. Pel
que fa als personatges masculins cal destacar el mestre de cerimònies, Frank
Capdet i algunes de les interpretacions musicals de Joan Vázquez.
Gataro
ha fet un treball de síntesi d’aquell triangle amorós que té com a context un
període cabdal de la nostra història contemporània, el que va des de la
dictadura de Primo de Rivera fins a la Guerra Civil. Els magnífics textos, de
Manuel Vázquez Montalbán, atorguen el protagonisme a un subjecte històric molt
clar, la classe obrera, amb totes les llums i ombres. A més
aquest espectacle també és un passeig per aquella “crónica sentimental” musical
de la Barcelona de l’època amb els cuplets picantons, el xarleston, el tango i
un himne d’homenatge al Paral·lel.
Sense renunciar a l’essència aquesta és una Flor de Nit suposa un nou plantejament d’aquesta peça que suporta més que bé el pas del
temps. Els amfitrions de l’Almeria Teatre han aconseguit realitzar un espectacle ideal per fer gira en espais petits i, molt important, recomanable tant per a adolescents com per aquells qui van viure el moment històric de l’obra.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Flor de nit
TÍTOL CRÍTiCA: Noche de hechizos, risas y Bravos…
PER: Elisa Díez

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Una joia difícil, cuidada fins a l’extrem
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: El cabaret com a mitjà de comunicació
PER: Toni Polo

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: RETORN BRILLANT DE FLOR DE NIT
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Un equilibrat ‘Flor de Nit’ entre l’essència original i el segell Gataro
PER: Christian Machio

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Versió reduïda del clàssic de Dagoll Dagom, amb una posada en escena que treu partit d’una escenografia mínima
PER: Carme Tierz

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: L’Almeria Teatre ha buscat l’essència de ‘Flor de nit’ sense escurçar-ne ni una peça
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
9