• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Flor de nit
  • /
  • Versió reduïda del clàssic de Dagoll Dagom, amb una posada en escena que treu partit d’una escenografia mínima
CRÍTIQUES
imagen
Carme Tierz
PER: Carme Tierz

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Versió reduïda del clàssic de Dagoll Dagom, amb una posada en escena que treu partit d’una escenografia mínima

Publicat el: 18 d'octubre de 2014

CRÍTiCA: Flor de nit

Amb text de Manuel Vázquez Montalban, música
d’Albert Guinovart i producció de Dagoll Dagom, Flor de Nit va
convertir-se, en el moment de la seva estrena (1992), en un èxit que
certificava la qualitat de la companyia comandada per Joan Lluís Bozzo, Miquel
Periel i Anna Rosa Cisquella, i amb el temps, en un clàssic del teatre musical
català. El seu record ha acompanyat durant més de dues dècades el públic que va
gaudir del muntatge, un record que va impulsar, fa tres anys, una versió
cantada i amb orquestra, i ara, una adaptació que concentra tots els escenaris
del relat en un únic espai, el cabaret que dóna títol a l’obra.

El de l’Almeria Teatre no és un local carregat
de velluts i lluentons, a l’estil dels que amenitzaven les nits del Barri Xino
abans de la guerra, sinó un cabaret minimalista: són els artistes qui el
“decoren” –al balcó situat rere els músics, les siluetes dels cantants es retallen
sobre un fons neutre, component elegants quadres animats–, qui l’omplen de vida
amb els seus números, però també amb  les
seves converses, picabarallles i relacions. Malgrat la simplicitat de l’espai
escènic, el marc en què es desenvolupa cada una de les accions –les actuacions musicals,
les corredisses als carrers, reflex d’un moment polític i social convuls, el
pis de l’anarquista on viu la protagonista– queden perfectament delimitats, un
encert de posada en escena que permet seguir sense confusió les diferents
trames que articulen l’obra. A la dramatúrgia només se li pot retreure que, en
l’esforç de fer encabir aquestes trames en una versió reduïda del Flor de
Nit
de Dagoll Dagom, algunes perden pes respecte d’altres–la social, a la
primera meitat de l’espectacle, queda un xic desdibuixada–. No és res, però,
que no quedi compensat per la bona direcció d’actors, la subtilesa de les
coreografies i aquell toc Gataro, marca de la casa, que aconsegueix accentuar el
to de farsa de les escenes més cabareteres.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Flor de nit

TÍTOL CRÍTiCA: Noche de hechizos, risas y Bravos…

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una joia difícil, cuidada fins a l’extrem

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’essència d’una època

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El cabaret com a mitjà de comunicació

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: RETORN BRILLANT DE FLOR DE NIT

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un equilibrat ‘Flor de Nit’ entre l’essència original i el segell Gataro

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’Almeria Teatre ha buscat l’essència de ‘Flor de nit’ sense escurçar-ne ni una peça

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat