• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Flor de nit
  • /
  • El cabaret com a mitjà de comunicació
CRÍTIQUES
imagen
Img 20161123 171959
PER: Toni Polo

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

El cabaret com a mitjà de comunicació

Publicat el: 11 de novembre de 2014

CRÍTiCA: Flor de nit

Ve de gust traslladar-nos al Paral·lel de la
Barcelona més canalla, més radical i més viva de la història, la dels anys
previs a la Guerra Civil, una ciutat efervescent, que bullia en tots els
sentits (polític, cultural, social…) i que feia nit en aquesta avinguda que
era una referència a tot Europa, que “era Broadway”. La companyia Gataro ha
decidit que la millor manera de fer-ho és, a través d’un cabaret com el que ha
muntat a casa seva, el teatre Almería, a partir del clàssic de Dagoll Dagom,
amb música de Guinovart i text de Vázquez Montalbán. El que mana en aquest
espectacle coral, però, és l’espectacle, les cançons, el cabaret a través del
qual se’ns explica un triangle amorós entre una noia de la nit, un anarquista
idealista i un bon vivant en aquella Barcelona que queda tan lluny de l’actual.

Els bons vímets ben treballats donen com a
resultat una peça rodona. És el que passa amb Flor de nit. No és fàcil explicar una història amb cançons i aquí l’espectador
no perd el fil en cap moment, a cop de piano, de violí, de clarinet… Tot al
damunt de l’escenari, capitanejat per un pianista, Adelaida, que fa l’ullet
constantment, convertint-se en un personatge més. Els números musicals tenen
tota la intensitat que requereixen, ja sigui quan agafen el caire més canalla
(“jo hi poso el bacallà, el plàtan que el posi un altre”, canta una diva del
cabaret…), quan representen una vaga de treballadors, quan “les esperances es
tornen desesperacions” o quan criden a la llagrimeta romàntica dins del triangle
(sempre imperfecte) amorós.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Flor de nit

TÍTOL CRÍTiCA: Noche de hechizos, risas y Bravos…

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una joia difícil, cuidada fins a l’extrem

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’essència d’una època

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: RETORN BRILLANT DE FLOR DE NIT

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un equilibrat ‘Flor de Nit’ entre l’essència original i el segell Gataro

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Versió reduïda del clàssic de Dagoll Dagom, amb una posada en escena que treu partit d’una escenografia mínima

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’Almeria Teatre ha buscat l’essència de ‘Flor de nit’ sense escurçar-ne ni una peça

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat