• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Vorònia
  • /
  • Notable espectacle d’inauguració del Grec, tot i no ser el més directe de La veronal
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Notable espectacle d’inauguració del Grec, tot i no ser el més directe de La veronal

Publicat el: 1 de juliol de 2015

CRÍTiCA: Vorònia

Depurat espectacle d’inauguració del
Grec però curt de fragmentació narrativa per la trajectòria habitual de La Veronal.
Potser la necessitat de fer-se més políticament correctes ha
perjudicat la frescor de les coreografies (i les seves dramatúrgies).
La idea de Vorònia és prou simple; no hi amaga gaires girs. Ens transporta a una mena d’infern amb un ascensor que sempre baixa avall (amb l’excepció d’un sol viatge, que dóna via a l’esperança). La dansa és magnètica, d’una ductilitat increïble: no projecten terra ni aire, alternen tant el treball de cames com el de braços (les cames, de fet, sovint semblen braços llargs). Les línies que projecten són diagonals i, generalment, atemptant contra el centre de gravetat, posant al límit l’equilibri. Pel que fa a la dramatúrgia, és massa impenetrable. Si més no, per a l’espectador mitjà. Les lletres impreses remeten a textos bíblics: l’aire és medieval. Els personatges, amb un cert toc renaixentista, qüestionant la Veritat absoluta de les religions (mantenint l’aire de “Siena”): però el destí o la força del mal de “Vorònia” arrossega i la raó no sembla tenir lloc a taula. Un treball generós d’imatgesi un desgast físic notable, sense que mai es perdi l’alè.

Apareixen, com esquitxades les idees força de com les religions adverteixen del Mal però no hi ha camí desbrossat per entendre la perversitat (o no) d’aquesta amenaça velada. Al final, tots són humans, reptant a l’espectador i quasi, protegint que una ànima (el xai innocent que neix del ventre d’una dona, potser) pugui ascendir al cel. Una mena de Jesús, una mena d’home bo.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Vorònia

TÍTOL CRÍTiCA: Manierisme bastard

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fuego bendito

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ¡Larga vida en el infierno!

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El nostre infern de cada dia

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ESCENES FASCINANTS ENS CONDUEIXEN A L’INFERN

PER: Montse Otzet
Montse Otzet
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Apocalíptic

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: EMBRIAGUEZ VISUAL

PER: Carmen del Val
Carmen Del Val
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat