CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Culminar la Trilogia
Publicat el: 20 de juliol de 2018
CRÍTiCA: Raphaëlle
Després de “Nadia”, l’afganesa que va sobreviure disfressada de noi, i de “Claudia”, l’argentina que descobreix que va ser una nena robada pels militars que van assassinar els seus pares biològics, la companyia teatral La Conquesta del Pol Sud culmina la trilogia femenina amb “Raphaëlle”, un altre cas emblemàtic i de rabiosa actualitat que se serveix de l’escenari per posar el dit a la plaga d’una qüestió que cal visibilitzar: la identitat sexual. El francès d’ascendència espanyola Raphael Pérez ens explica la seva experiència real de nen marginat per la tirania del rol imposat per la societat convencional, i la seva lluita a les palpentes en una trajectòria poc complaent, que finalment es resol amb coratge i determinació assumint la seva veritable volença en femení. Un testimoni impressionant, pronunciat amb bon humor i desimboltura, per qui ja ha esdevingut Raphaëlle gràcies a la seva estada a Barcelona, convertida en la capital de la transformació. La transsexual pronuncia la seva impactant experiència ben escortada per la creació videogràfica i la batuta escènica d’Eugenio Szwarcer i Carles Fernández Giua, en una nova mostra de valenta denúncia a través d’aquest singular format de teatre-document. Imprescindible!
CRÍTIQUES RELACIONADES / Raphaëlle
TÍTOL CRÍTiCA: Visibilitat trans
PER: Ana Prieto Nadal

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: ¿Qué es ser mujer?
PER: Aída Pallarès

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Raphaëlle y el teatro necesario
PER: Enid Negrete

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: Personatges “trans” de la vida al teatre
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Fred retrat a la incertesa
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Inversió de la càrrega de la culpa
PER: Dani Chicano

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Vida de Raphaëlle
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACiÓ
7