• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Patetisme il·lustrat
  • /
  • Épater le bourgeois!
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

10

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Épater le bourgeois!

Publicat el: 25 de novembre de 2015

CRÍTiCA: Patetisme il·lustrat

Si no fos que els finals del segle XIX ja cauen molt lluny, un diria que, amb una mica de sort, a l’espectacle ‘Patetisme il·lustrat’, se li podria aplicar aquella dita dels simbolistes francesos que ha fet fortuna fins als nostres dies i que, davant d’un espectacle que trenca totes les convencions possibles, aquest i el seu autor són distingits o maltractats amb la floreta o l’escarni, segons com es miri, pronunciat, esclar, en francès, que queda més fi, i que diu: Épater le bourgeois!

El compositor i artista multifacètic Carles Santos (Vinaròs, Baix Maestrat, 1940) no té cap necessitat d’épater ni le bourgeois ni épater ningú, però el fet és que, malgrat que de burgesos en queden pocs, i si en queden, no se’ls veu gaire, un diria que a la rastellera de crits que l’actriu Mònica López llença davant de l’escenari, només començar, hi podria afegir un bon Épater le bourgeois! amb la mateixa trapelleria que, en nom del compositor, s’autoinsulta amb exclamacions com: “Santos, cabró!” o, per si ningú no ho ha entès encara: “Santos, músic!”.

Amb tot això, els espectadors de l’espectacle ‘Patetisme il·lustrat’ ja s’hauran adonat que la cosa va forta des del primer moment i que, durant una hora, se’n podran veure de verdes i de madures. I dic verdes i madures a consciència i que cadascú, a manera que les ressenyo, posi en el cistell de les verdes les que li semblin millor, i en el cistell de les madures les que cregui convenient.

Carles Santos, aquesta vegada, fa servir la veu, el so, la percussió, el moviment, el gest… i s’autoxilia del piano, el gran absent, mentre ell mateix guanya cos i ànima dins de l’espectacle com un més dels quatre intèrprets de la performance.

I la performance passa, per exemple, per un solo de natges al natural, mirant als espectadors per l’ull del pompis entremig del cortinatge on, lleugerament en la penombra, la percussionista (Núria Andorrà al quadrat) s’abonarà al tam tam fins a deixar el cul ben vermell, que no és altre que el propi i venerable cul d’en Santos reblat entre natges amb un esquellot del gènere de l’escrot que només es pot atribuir, per raons naturals, a les propietats energètiques de l’arròs de Vinaròs. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Patetisme il·lustrat

TÍTOL CRÍTiCA: Santos és cada cop més Brossa

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Patetisme Il•lustrat: un discurso escénico ejemplar.

PER: Enid Negrete
Enid Negrete
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una bogeria irreverent, atrevida, genial

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Carles Santos és un geni

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: LES LLICÈNCIES DEL GENI

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Desbordant partitura de maduresa

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: sonoritats culeres

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Spiritu Santos

PER: Joaquim Armengol
Joaquim Armengol
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat