CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
El forat negre dels diners
Publicat el: 29 d'abril de 2015
CRÍTiCA: Mammón
Una obra esbojarrada, kanyera, brutal. No es
pot negar que la parella de creadors tenen ja un segell original que agrada i
que controlen en tot moment, encara que de vegades sembli que la cosa se
n’anirà de mare. Nao Albet i Marcel Borràs ens plasmen una obra potent en
contra del poder dels diners, evidenciant el (poc) valor que arriben a tenir
els fins nobles. El fi justifica els mitjans, podríem dir, però el poder
corromp el fi, podem afegir. La idea de fer una obra per denunciar in situ la
situació a Síria no pot prosperar per manca de diners. El muntatge esdevé,
doncs, una peregrinació a un dels temples de la pasta gansa, Las Vegas, per
obtenir diners fàcils. L’aventura, però, serà una mena de viatge al forat negre
dels diners amb un alt risc que ser xuclats per aquesta força superior de la
natura que ens demostra que pot amb tot.
Els autors-actors i la resta del repartiment,
combinant amb equilibri vídeo, performance, teatre, efectes sonors, música…
tot marca de la casa, aconsegueixen aixecar la veu (i molt) contra el lema del
cicle que es pot veure a l’espai lliure: ‘Tot pels diners’. Doncs no. Si ho
donem tot pels diners, anem malament!
CRÍTIQUES RELACIONADES / Mammón
TÍTOL CRÍTiCA: Del mite a la conya performàtica
PER: Núria Cañamares

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Segueixen sense complexos però ara, a més, hi aporten una reflexió amagada
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
9