• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Mammón
  • /
  • Des de la malaguanyada ciutat antiga siriana d’Alep a la també malaguanyada ciutat moderna nord-americana de Las Vegas
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Des de la malaguanyada ciutat antiga siriana d’Alep a la també malaguanyada ciutat moderna nord-americana de Las Vegas

Publicat el: 11 d'abril de 2015

CRÍTiCA: Mammón

Comencem pel començament: ‘Mammon’ és el nom d’una minisèrie de sis capítols de la televisió noruega, escrita per Vegard Eriksen Stenberg, encara fresca. La llibertat d’expressió, el dret de la societat a conèixer la veritat i la lluita contra la corrupció són alguns dels eixos de la sèrie.

Però, no, l’espectacle que ha creat i dirigit el tàndem Nao Albet i Marcel Borràs, dins de la companyia La Brutal i el cicle del Lliure que subtitula “Tot pels diners”, no és ben bé una minisèrie de televisió. Continuem, doncs: Mammó és el nom donat dins del Nou Testament a tot allò que descriu l’abundància i l’avarícia del poder. L’origen és incert: pot ser arameu en el sentit de riquesa; potser hebreu que voldria dir també tresor i calerons; pot ser grec en la seva forma tan simpàtica de “mamonas”; i pot ser fenici que significaria benefici. Moltes llengües contemporànies s’han fet seva la parauleta: el finès, el danès, el polonès i, per aquí, titllar algú de mamó i, encara més, de mammonàs ja sap tothom què vol dir, ni que la Santa Mare Llengua no ho accepti.

Diria que Nao Albet i Marcel Borràs, amb murrieria, han fet una barrija-barreja de tot plegat i el seu espectacle ‘Mammón’ beu de totes aquestes fonts amb una bona dosi d’imaginació i, d’entrada, amb un intent de desorientar els espectadors. Els principals personatges de ‘Mammón’, que no són altres sinó els mateixos Nao Albet i Marcel Borràs en persona, encarrilen un viatge en el temps que els porta des de la malaguanyada ciutat antiga siriana d’Alep a la també malaguanyada ciutat moderna nord-americana de Las Vegas. És a dir, de gairebé l’origen de la humanitat a la degradació de la mateixa humanitat. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Mammón

TÍTOL CRÍTiCA: Del mite a la conya performàtica

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El forat negre dels diners

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Segueixen sense complexos però ara, a més, hi aporten una reflexió amagada

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat