• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Mal de coraçon
  • /
  • ‘Hipsterisme’ naïf
CRÍTIQUES
Foto De Cartell Mal De Coracon
Marc Sabater
PER: Marc Sabater

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

‘Hipsterisme’ naïf

Publicat el: 25 de juny de 2023

CRÍTiCA: Mal de coraçon

Un noi molt enamorat i molt paranoic que busca la seva ex creient que ella l’ha deixat per a Déu, un professor universitari a les portes de l’atur i una cambrera que vol ser actriu i prepara un càsting per a un musical sobre Santa Teresa de Jesús coincideixen en un bar-karaoke de la ciutat un dia de forta tempesta. Fora està caient un autèntic diluvi i, com si s’acostés la fi del món, dins aquests tres personatges esbraven el seu ‘mal de coraçon’, com Santa Teresa, protagonista implícita de la cosa, anomenava el seu estat vital, una cosa indeterminada i, pel que es sembla, molt psicosomàtica

Després de treballar gairebé sempre amb textos o adaptacions d’Aleix Aguilà, entre les quals relectures de Hedda Gabler o Terra Baixa, la Companyia Solitària fa un cop de volant, per dir-ne d’alguna manera, bastint un text de Victoria Szpunberg que ve a fer una reflexió de l’amor com a motor vital, tant per excés com per defecte, a partir d’aquesta trobada improbable en un espai sòrdid on van a parar les restes de sèrie de la humanitat.

Textualment Mal de coraçon, no té massa recorregut. És una peça de baixa volada dramatúrgica, molt circumstancial i a la que aquesta vinculació amb Santa Teresa de Jesús —la veritat, una mica forçada— no aconsegueix fer anar més enllà d’un hipsterisme naïf més autoreferencial que altra cosa.

Així les coses, la direcció d’Andrea Jiménez aposta per revolucionar-ho tot fins a l’extrem, utilitzant un dispendi de mitjans que aconsegueix erigir la forma com pal de paller de la proposta, per damunt d’un fons massa líquid. Jiménez opta per un muntatge de revolucions creixents que, fins i tot, acaba amb una festa karaoke amb els espectadors. Un bon intent que, sí, dona certa personalitat a l’espectacle però no li confereix una consistència definitiva.

L’ajuden, això sí, els intèrprets, amb una feina encomiable, energètica i tenaç. Un Pol López amb la seva extraordinària normalitat, un Pau Vinyals pletòric i una Júlia Barceló efectivíssima acaben per convertir les seves creacions en el més aprofitable, amén de memorable, de l’espectacle.  

CRÍTIQUES RELACIONADES / Mal de coraçon

TÍTOL CRÍTiCA: Demasiado coraçon

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Santa Teresa vive sin vivir

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Misticisme i karaoke

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una cambrera, un professor i un enamorat en un bar sense comptar la santa

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El xàfec patètic i Santa Teresa

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat