CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Les dones s’empoderen
Publicat el: 24 de juliol de 2019
CRÍTiCA: Les feres de Shakespeare
L’adaptació musical que han fet és tan shakespeariana com pirata: els embolics, els transvestiments i el text de l’autor anglès encaixen a la perfecció en la manera de ser d’aquesta companyia que enguany celebra els 18 anys.
L’obra narra la història de tres dones de finals del segle XVI a Itàlia, la Caterina, la Bianca i la Lucenzia, que lluitaran per canviar el seu destí, massa clar en una societat evidentment patriarcal com la que els ha tocat viure. La primera es rebel·larà contra un casament forçat, la segona descobrirà la seva veritable identitat i la tercera aconseguirà estudiar a la universitat (disfressada d’home, esclar!). Calia fer-hi un gir feminista.
Ariadna Pastor no només ha fet l’adaptació del text de Shakespeare, sinó que també n’ha fet la traducció. “Vam triar aquesta obra precisament pels seus personatges femenins”, revela Adrià Aubert, el director. “Crec que és el text més masclista de Shakespeare i presenta personatges molt potents. Hem intentat veure la història a través dels ulls de les dones que hi surten i que s’empoderen”. Tot, per descomptat, mantenint l’essència de l’original, una feina gens fàcil en què, amb música original en directe i les cançons d’Adriana Cabiró, han tingut èxit.
CRÍTIQUES RELACIONADES / Les feres de Shakespeare
TÍTOL CRÍTiCA: Dialogar con Shakespeare a través de la música
PER: Alba Cuenca Sánchez

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Com actualitzar Shakespeare i divertir-se en l’intent
PER: Josep Maria Viaplana

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Els Pirates obliden d’ensenyar el seu botí al Condal
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Ai, Shakespeare, Shakespeare… què et va passar abans d’escriure-ho?
PER: Teresa Bruna

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Les feres es reivindiquen
PER: Ferran Baile

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Només la música amanseix les feres
PER: Andreu Sotorra

VALORACiÓ
8