CRÍTIQUES

VALORACIÓ
7
Una mà ben jugada
Publicat el: 8 de juliol de 2014
CRÍTiCA: La partida (Dealer’s Choice)
Un text ben
construït amb uns tipus identificables i propers, sis actors experimentats i
eficaços i una direcció encertada es donen cita a La partida (Dealer’s Choice). Amb aquesta obra, Patrick Marber va
estrenar-se com autor dramàtic el 1995, al Royal National Theatre de Londres,
aconseguint un èxit aclaparador. Les claus d’aquest èxit es deuen principalment
a un text que aborda un dels tòpics de les relacions humanes: les relacions
paterno-filials. No es tracta, però, d’una relació únicament bidireccional, si
no que les relacions establides entre els sis personatges aborden el tema de
les dependències i els afectes des de diferents perspectives més enllà de la consanguinitat.
El tema està servit sobre la base d’una timba de cartes: un altre lloc comú de
l’imaginari col·lectiu ampliat abastament pel cinema. L’acció es desenvolupa en
un restaurant familiar durant una tarda/nit de diumenge. De l’escenari -al
centre-, en surten tres espais escènics definits, no només per l’escenografia, també
per la interacció dels personatges en l’espai. Julio Manrique ha sabut
il·lustrar aquesta peça de tall molt clàssic posant l’accent en les
interpretacions dels sis homes. Els sis actors han perfilat els seus personatges
carregant-los dels matisos necessaris: juguen a les cartes de la mateixa manera
que viuen. O és al contrari? Qui guanya? Tots perden? A bon ritme, es succeeixen
les escenes; encara que el to crispat de certs moments derivi en alguns crits o
escarafalls innecessaris. Al centre del Romea es retalla un petit tros de vida amb
una banda sonora, no per evident -Cat Stevens, Kenny Rogers-, menys eficaç.
CRÍTIQUES RELACIONADES / La partida (Dealer’s Choice)
TÍTOL CRÍTiCA: farols
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Una dissecció de la pricologia masculia divertida i accesible, plena d’encert i solatge.
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Una peça plena de realitat en un muntatge que trancendeix el text
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Manrique ens atrapa amb el ritme i unes magnífiques interpretacions
PER: María José Ragué

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un bon joc de pòquer sense risc
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Deixar-se guanyar abans d’hora
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: El bon joc de Julio Manrique
PER: Núria Sàbat

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Made in Manrique
PER: Víctor Giralt

VALORACiÓ
9