• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El despertar de la primavera
  • /
  • ¿Les criatures les porten les cigonyes…?
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

¿Les criatures les porten les cigonyes…?

Publicat el: 13 de novembre de 2016

CRÍTiCA: El despertar de la primavera

(…) ¿Les criatures les porten al món les cigonyes…? Aquesta pregunta innocent avui en dia es pot afirmar que no té sentit, malgrat que els embarassos adolescents i no desitjats continuen creixent estadísticament. Però va ser l’autor Frank Wedekind (Hannover, 1864 – Munic, 1918) qui el 1891 ja s’ho va plantejar i va posar el dit a la nafra de l’aleshores inexistent educació sexual amb una crítica severa al sistema educatiu i familiar, opressor i imperant de l’època, amb l’obra «El despertar de la primavera», que ell mateix va definir com una «tragèdia infantil». (…)

El musical, no pas de petit format —ni que hagi trobat escenari en una sala mitjana com la del Teatre Gaudí Barcelona— perquè reuneix quinze intèrprets i set músics, és un dels esdeveniments del gènere d’aquesta temporada amb l’avantatge que és un d’aquells espectacles per a espectadors fets, però també per a un públic adolescent, no només pels seus intèrprets sinó per la temàtica de l’obra que, ni que l’adaptació actual la situï a l’Alemanya de principis del segle XX, abans de la Primera Guerra Mundial, incita indiscutiblement a la reflexió sobre les reticències encara existents en alguns sectors conservadors sobre el sistema educatiu actual.

Al marge d’aquesta apreciació ideològica, la versió del musical que ha adaptat a un català molt viu David Pintó (Manresa, 1977) i que ha dirigit la mà mestra de Marc Vilavella (Barcelona, 1979) amb l’acompanyament en la direcció musical de Gustavo Llull (Puan, Argentina, 1969) té els mèrits escènics suficients per congregar espectadors no només entusiastes del gènere sinó també els que vulguin recuperar la història de Frank Wedekind, revisada, fins i tot diria que amb mirada contemporània, reduïda en relació a les tres hores de la peça original de teatre —el musical té una durada de dues hores— i igualment de colpidora per la «tragèdia» que amaga i que transporta els espectadors a tantes i tantes tragèdies adolescents actuals. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / El despertar de la primavera

TÍTOL CRÍTiCA: El salt al Victòria eixampla el ressò d’aquest cant a la descoberta fatal de la vida

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El salt al Victòria eixampla el ressò d’aquest cant a la descoberta fatal de la vida

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Magnífica y cuidada producción

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Àcida frescor

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ecos d’una societat opressiva… en musical!

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat