• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El chico de la última fila
  • /
  • Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

Publicat el: 22 de març de 2014

CRÍTiCA: El chico de la última fila

El realitzador francès, François Ozon, va fer una versió lliure de l’obra teatral ‘El chico de la última fila’, de Juan Mayorga. ‘Dans la maison’ (2012) amb la qual va guanyar la Conxa d’Or al Festival de Sant Sebastià perquè, al revés del que acostuma a passar, la pel·lícula va millorar notablement l’enjòlit i, amb les aportacions personals d’Ozon, va arrodonir la relació entre realitat i ficció que hi ha darrere del guió de l’obra teatral.

Si els espectadors recuperen ara l’obra teatral cridats per l’ham de la pel·lícula, el resultat els pot decebre. I és lògic que sigui així. El llenguatge cinematogràfic és molt més atractiu que el teatral quan aquest demana una acció interna que, en la posada en escena que, després d’Helena Pimenta i Jorge Lavelli, dirigeix ara Víctor Velasco, es fa monòtona i, amb les ganes de remarcar el dilema entre ensenyament a l’aula d’institut, la presència de la gran taula rectangular que ocupa l’escenari i les cadires típiques escolars, obliga els intèrprets a fer equilibris damunt la taula com si recitessin el poema de Nadal, en un bellugueig constant de dalt a baix i de baix a dalt que acaba marejant el personal. Una altra cosa és el recurs auster i molt efectiu dels llumets de taula, encesos o apagats, que situen cada acció narrada del protagonista, el jove i precoç escriptor, amb els diàlegs amb cadascun dels altres personatges, el professor de literatura, el company de classe, els pares del company i la dona del professor. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / El chico de la última fila

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Gran literatura voyeur

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: CRIANT CORBS

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sense Títol (Crítica amb títol a la web, importada de l’antiga base de dades)

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Recuperem un Mayorga de moltes capes: clar i complex segons es vulgui llegir

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat