• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Conillet
  • /
  • Viure a ritme de piles alcalines
CRÍTIQUES
imagen
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Viure a ritme de piles alcalines

Publicat el: 12 de novembre de 2015

CRÍTiCA: Conillet

Quan l’actriu Clara Segura (Sant Just Desvern, Baix Llobregat, 1974) i l’autora Marta Galán (Barcelona, 1973) van néixer, també naixia en un anunci televisiu nord-americà el famós conillet del tambor de Duracell, la mascota de color rosa accionada amb piles gairebé inesgotables (alcalines Duracell, esclar!) que li permetien tocar el timbal sense parar mentre altres conills menys afortunats que ell s’esllanguien perdent l’energia de les bateries.

Ara, un exemplar d’aquell conillet del tambor de Duracell rep els espectadors discretament en un pedestal a l’entrada de l’Espai Lliure de Montjuïc on, a dins, l’actriu —vestit fosc i bombí— a ritme de música gimnàstica, ja es mou frenèticament amb uns exercicis coreogràfics força anàrquics de preescalfament davant d’un plafó amb un gegantí tub pneumàtic d’expulsió que permet a l’actriu enfilar-s’hi, entrar-hi, sortir-ne i fer que proporcioni alguna sorpresa mecànica. Hi ha també una certa sentor de cuina recent en l’ambient. Però això no desvelaré de què es tracta i els espectadors ho descobriran al final.

Clara Segura és una de les actrius més versàtils i de registre més potent del panorama actual de l’escena catalana. Ho ha demostrat en obres dramàtiques de companyia com ‘Antígona’, ‘Incendis’, ’28 i mig’, ‘Una giornata particolare’ o ‘La rosa tatuada’, entre altres. S’enfronta aquí, en solitari, a presentar-se davant l’auditori com una dona del segle XXI, una súperdona que, quan fa els números d’hores i minuts de tot el que fa al llarg del dia, evidencia que només aconsegueix reservar-se uns catorze minuts escassos per viure la seva pròpia vida. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Conillet

TÍTOL CRÍTiCA: Brillant text anti sistema per al primer monòleg de Clara Segura

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Immensa CLARA SEGURA!

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Energia i vitalitat

PER: María José Ragué
María José Ragué
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Piles contaminadores de Duracell

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat