• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Al final, les visions
  • /
  • El teatre no-teatre
CRÍTIQUES
Al Final Les Visions21000x600
Marc Sabater
PER: Marc Sabater
Per estremir

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA

El teatre no-teatre

Publicat el: 26 de juliol de 2022

CRÍTiCA: Al final, les visions

Al programa de mà d’Al final, les visions, el Llàtzer Garcia adverteix que l’obra es podria titular de moltes maneres com La catàstrofe, L’home marcat o Retorn al passat, entre d’altres. Apart de constatar que hi ha eventuals millors títols al finalment escollit, aquest aclariment de l’autor allibera els espectadors de la necessitat d’endevinar de què va aquesta peça polièdrica i els convida a gaudir-la triant, d’entre tots els temes possibles, el que més s’ajusti a la seva experiència a la platea. Certament, hi trobaran totes les idees subjacents als títols alternatius per bé que, per damunt de tot, veuran una obra sobre el pes del passat, les motxilles que portem tots i totes i, sobretot, sobre com gestionem aquestes motxilles.

Tot plegat a propòsit d’una anècdota aparentment lleugera: una parella jove s’instal·la en una casa als afores de Girona i va a presentar-se al veí de la casa del davant. Poc a poc, veurem que aquest gest simple té una potent càrrega de fons que aboca tots els personatges a afrontar un passat traumàtic que cadascú ha superat a la seva manera. A partir d’aquesta situació, el que dèiem: una trama central que en destil·la d’altres i que Garcia, tant en la seva vessant d’autor com en la de director, va servint amb aires de thriller psicològic, ajudat per una bona escenografia (Sebastià Brossa) i sobretot per una excel·lent il·luminació (Ganecha Gil) i un magnífic espai sonor (Guillem Rodríguez).

El millor d’Al final, les visions és que tant el text com el context serveixen de base per a unes extraordinàries interpretacions que, en determinats moments, fins i tot semblen superar els límits que marca la peça. Altre cop hi té molt veure Llàtzer Garcia, que sap treure dels intèrprets una tessitura gairebé no-teatral o, el que és el mateix, extremadament i deliciosament natural i quotidiana. El monòleg inicial d’un gran Xavier Sáez ja dóna pistes de per on anirà la cosa i Joan Carreras, no caldria ni dir-ho, ho ratifica amb una (altre cop) extraordinària creació. Més discrets, però igualment efectius i sense desmerèixer en absolut el conjunt, Laia Manzanares i Joan Marmaneu.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Al final, les visions

TÍTOL CRÍTiCA: De què coneixes aquesta casa?

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444

Per estremir

VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Habitar el dolor

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares

Per estremir

VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El vertigen de la catàstrofe

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver

Per abraçar

Per estremir

VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La casa de la por… en enjòlit

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra

Per abraçar

VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Culpes mortificants, sota escala

PER: Jordi Bordes
Jb Defi

Per abraçar

Per estremir

VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El museu dels horrors

PER: Pep Vila
Pep Vilacritic69 200x200

Per estremir

VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat