SiNOPSi
Cinc músics i cinc ballarins ocupen una sala de ball abandonada, un espai íntim on tot resta en suspens. Canvia la llum. I comença l’espectacle. Hi ha dones que vomiten en sabates, homes impulsats per la vanitat, visions absurdes, culpes i complicitats… Consuelo’s corner és un collage d’històries de parelles, d’individus solitaris, de trobades i ruptures, de pulsions íntimes, de somnis i d’anhels, d’històries de desig (inspirades en els set pecats capitals) que, al cap i a la fi, representen a l’ésser humà en la seva grandesa i vulnerabilitat.
ARTICLE
«Residència a la Caldera de Les Corts» | Por Jordi Bordes
Quan el públic entra, els balladors esgoten els últims acords de revetlla. La sala queda buida i, des del silenci i la curiositat, els espectadors podran comprovar com s'insuflen unes ànimes abandonades a la sala de ball. És el punt d'arrencada d'Eden Club. El projecte que Inés Boza (Senza Tempo) i Giulia Valle (Lídera) signen en aquest Sismògraf. Una altra mirada al que Oriol Broggi va fer, a partir dels textos de Juan Marsé a Adiós a la infancia una aventi de Marsé (Lliure, 2013) o del treball coreogràfic que imaginava viure una festa des de la sala on es deixen els abrics, allà on passen les accions secretes.... Els ballarins, sota la mirada de la coreografa Inés Boza, de Senza Tempo i els músics de Líbera liderats per Giulia Valle, aprofiten una residència tècnica a La Caldera, abans de Setmana Santa. Valle mai havia actuat amb uns ballarins al costat. Boza celebra la presència dels músics, que dóna una fragilitat i volatilitat molt interessant a les escenes oníriques. En una sala de ball, hi ha principis d'amors i moltes relacions que es queden a mitges, insinuades. Inés Boza ha volgut que la confrontació sigui ben transversal: música i ballarins; joves i adults; coreografia de dues dones que vénen de camps paral·lels. El festival Sismògraf arrenca aquest dijous. Des de l'any passat, aquest festival a Olot s'ha convertit en la referència de la dansa a Catalunya, un punt imprescindible del Pla integral de la Dansa: un espai en el que visibilitzar el treball de dansa i on poder consolidar un circuït de dansa. Des de la direcció artística, es té clar que no és suficient mostrar una dansa per als escenaris convencionals: cal donar altres opcions perquè el moviment (les rèpliques seguint l'argot d'una població voltada de volcans) es traslladi en altres àmbits. Per això, La Veronal descontrueix parts de Siena i els mostrarà en fragments per a carrer o aparadors. O es repetirà l'aventura impulsada per l'Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya de ballar un llibre, a partir de les demandes dels Clubs de lectura. Fa una bona estona que han estat escalfant els músics. Mentre, els ballarins han anat provant quins ritmes i quin volum és l'ideal per a donar temperatura a cada quadre. Inés Boza parla continuament, insistint idees perquè la dansa porti dins una raó dramatúrgica, una certa teatralitat de personatge. Els estiraments són l'exercici més calmat per anar absorbint les idees. La parella més jove tensa el cos amb els peus enlaire. Els més adults, escalfen les articulacions amb menys explossivitat. Boza vol que s'enfrontin cossos joves i adults (de manera similar al que va reivindicar Iago Pericot en aquella revisió del 2008 del MozartNu, estrenat el 1986. Música en directe i ball. Que els elements que, rara vegada coincideixen, esdevinguin còmplices d'una escena, sigui real o somniada. L'espectador l'indispensable vector perquè esdevingui la representació és el que tria en què deixar-se vèncer, per quins viaranys li pot resultar més estimulant aquesta cantonada de desconsol i de desitjos alhora. L'assaig és a punt de començar? Hora adequada (si atenem el guió que executaran divendres vinent a la Sala El Torín al Sismògraf) perquè el cronista surti de la sala.