• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Cuando todos pensaban que habíamos desaparecido
  • /
  • Un viatge de vida amb breus al·lucinacions rituals
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un viatge de vida amb breus al·lucinacions rituals

Publicat el: 11 de setembre de 2015

CRÍTiCA: Cuando todos pensaban que habíamos desaparecido

És un dels proojectes més esperats d’aquesta Fira Tàrrega. Perquè mira de confluir dos universos molt personals els de Vaca35 i els de Teatro deCerca. Els mexicans van sorpendre amb una adaptació de “Las criadas” que viatjava del text al teatre físic i a les escenes d’una poesia captivadora, sense xarxa. A Tàrrega, els de TeatrodeCerca van regalar aquell “Que te vaya bonito” que navegava de la festa i l’excés a la dscussió i l’emoció a flor de pell. El resultat és aquest “Cuando todos…” que, certament, aconsegueix fusionar els dos mètodes de treball des de la veritat i la radicalitat.

El punt de partida són les cosmovisions quasi oposades entre la cultura mexicana i la catalana/ europea. En la mexicana, la mort es viu com una festa (que no exclou moments de ràbia i de plor) la mort d’una persona pròxima. La cultura europea, en canvi, fuig tant com pot de la mort; és un gest massa íntim, es vol plorar desconsoladament quasi en privat. Com la vida és una encadenació de fets quotidians, també el record d’un mort, o algú estimat (el joc de conjugar presentat, passat i futur, trenca tot codi en aquesta posada en escena) pot venir per les olors d’un plat. .

L’espectacle viatja del discurs personalíssim (que pot canviar segons senti l’actor) en primera persona i adreçat a públic amb les lluites intestinals, quasi escatològiiques, entre els personatges. Però és un espectacle que busca redimir, consolar. I, per això, després de la guerra, el conflicte, hi ha  la retrobada la voluntat de fer les paus. Potser sona massa gratuït la cerca d’aquest conflicte (que també varia, segons l’esperit dels actors) però és el pas necessari per convocar després als seus morts, mentre el foc va cuinant a foc lent el plat. L’obra acaba amb una estesa d’elements de cuina i personals que construeixen un mapa d’emocions molt íntim, que s’intueix per la delicadesa del gest de tots els actors. I, com a “Exercicis d’amor” d’El Pont Flotant, la cuina es comparteix amb la mateixa simplicitat que l’exposició crua dels ingredients d’aquest plppat escènic que, per moments, busca una certa competició emocional, però que lliga espessa com una salsa deliciosa.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Cuando todos pensaban que habíamos desaparecido

TÍTOL CRÍTiCA: Bon profit i bon espectacle!

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La festa dels morts que tornen

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una introspecció amb espineta

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Teatro honesto que te deja los sentimientos a flor de piel

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Memòria i veritat escènica

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La digestió de la memòria

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat