• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Limbo
  • /
  • Un teatre valent i necessari
CRÍTIQUES
imagen
Aída Pallarès
PER: Aída Pallarès

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un teatre valent i necessari

Publicat el: 28 de febrer de 2015

CRÍTiCA: Limbo

Néixer amb un cos amb el que no t’identifiques, un sexe que rebutges. Mirar-se al mirall i no trobar-s’hi. I, finalment, atrevir-se a passar. És el que explica Limbo, l’últim espectacle de L’era de les Impuxibles que encara es pot veure al Teatre Gaudí. Una petita joia que mereix prorrogar o tornar a la cartellera catalana. Perquè fa visible l’invisible i ens obliga a mirar-nos al mirall, a ser millors persones.

Limbo és la història del trànsit de l’Albert (abans Berta) que està a punt de sotmetre’s a una mastectomia, a “passar com a noi”. Sempre serà, sempre se sentirà, trans però ara, com escrivia Pol Galofré, un dels activistes en el qual es basa l’espectacle; “passa com a noi cis amb tot el que això comporta”. Tinguem-ho clar: és la societat, binària i heteropatriarcal, la que obliga a l’Albert a passar per la violència del bisturí. És la societat la que necessita col·locar etiquetes, és la societat la que decideix què és la normalitat.

I el trànsit, com ja és habitual en les obres de L’Era de les Impuxibles, se’ns explica de forma multidisciplinar, a través de dansa, música i teatre. Tres disciplines totalment integrades que formen un únic discurs, si bé és cert que la composició musical i el piano en directe de Clara Peya brillen especialment aconseguint explicar, sense necessitat de text ni moviment, el trànsit de l’Albert. Una història on tots ens hi podem identificar. Qui no s’ha sentit mai perdut i desorientat? Qui no ha estat rebutjat per no ser com la resta?

Més enllà de la intel·ligent direcció de Míriam Escurriola, de la dramatúrgia de Marc Rosich que encaixa com un guant i de la magnètica interpretació de Mariona Castillo, el gran mèrit de Limbo és que la companyia ha sabut trobar el (difícil) equilibri. És complicat parlar d’un tema com la transsexualitat i no caure en moralismes ni pornografia emocional. És complicat emocionar a l’espectador i alhora remoure’l. L’Era de les Impuxibles ho ha aconseguit.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Limbo

TÍTOL CRÍTiCA: Lúcido y emotivo tránsito de un yo transexual

PER: Imma Fernández
Imma Fernández
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una peça amb molt de matís, moments reveladors i instants que vénen ganes de compartir l’entusiasme

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un montaje híbrido que da alas a todos los cuerpos y a todas las almas para que vuelen libres

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: ‘Limbo’, l’angoixa del no-lloc

PER: Mireia Izard
Mireia Izard
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La transfòbia del bisturí

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat