• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Limbo
  • /
  • ‘Limbo’, l’angoixa del no-lloc
CRÍTIQUES
imagen
Mireia Izard
PER: Mireia Izard

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

‘Limbo’, l’angoixa del no-lloc

Publicat el: 12 de febrer de 2015

CRÍTiCA: Limbo

Que un espectacle et vagi captivant a poc a poc fins que
acabes totalment absorbit per l’emoció fins al fos final és complicat. Més
encara si parla d’un tema del que tu, aparentment, et sents llunyà. Doncs
aquest fenomen és el que aconsegueixen els artistes de L’Era de les impuxibles
a ‘Limbo’, el viatge de la Berta fins a ser l’Albert.

En un escenari buit (on el piano que toca la Clara Peya pren
un cos majestuós) una actriu (Mariona Castillo) i dues ballarines (Ariadna Peya
i Tatiana Monells) fan que l’espectador entri a la ment de la Berta-Albert en
un dels moments més importants de la seva vida. Les melodies plenes intensitat
composades per Peya especialment per l’obra i les coreografies doloroses de les
dues ballarines expliquen sense necessitat de paraula els dubtes, les
incomoditats, les pors i la tristesa d’una persona que no troba ni el seu lloc
ni l’etiqueta que li correspon. Com es pot encaixar quan s’ha nascut dona però
et sents home? Malgrat que el dilema del protagonista és extrem, tothom s’acaba
reconeixent en qui li dóna vida, Mariona Castillo. Tots alguna vegada hem estat
descol·locats, rebutjats, desorientats i, per aquí t’atrapa la dramatúrgia que
Marc Rosich ha fet per l’obra basant-se en textos de dos nois que han viscut
aquesta experiència. Li fan falta pocs minuts perquè el públic empatitzi amb
Castillo i es comenci a plantejar per què necessitem classificar i posar nom a
tot allò que ens envolta.

‘Limbo’ tracta un tema sensible i, a més, ho fa des d’una
òptica que no estem acostumats (els nois que neixen noies). Podrien haver
caigut en el moralisme o en el teatre documental però la companyia ha sabut
trobar l’equilibri poètic necessari per remoure el públic tant emocionalment
com mentalment i no ser sensacionalistes. Aplaudim doncs el teatre valent fet
amb bon gust i deixem-nos arrossegar per l’emoció.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Limbo

TÍTOL CRÍTiCA: Lúcido y emotivo tránsito de un yo transexual

PER: Imma Fernández
Imma Fernández
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una peça amb molt de matís, moments reveladors i instants que vénen ganes de compartir l’entusiasme

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un teatre valent i necessari

PER: Aída Pallarès
Aída Pallarès
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un montaje híbrido que da alas a todos los cuerpos y a todas las almas para que vuelen libres

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La transfòbia del bisturí

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat