CRÍTIQUES

VALORACIÓ
9
Si us conviden a participar en una ‘Dealer’s Choice’ tingueu en compte que es tracta d’una partida de pòquer casolana
Publicat el: 10 de juliol de 2014
CRÍTiCA: La partida (Dealer’s Choice)
Si us conviden a participar en una ‘Dealer’s Choice’ —subtítol de ‘La partida’ i en realitat títol original de l’obra teatral— tingueu en compte que es tracta d’una partida de pòquer casolana basada en una mena de jugades, diguem-ne, a gust del consumidor.
Tot i que els diners hi entren en joc, el que pesa més és l’entreteniment sense afany de fer caixa. Una mena de parxís per a criatures, vaja. La base del joc és que es pot optar per diferents variants del pòquer que poden escollir cadascun dels jugadors.
La ronda funciona en la direcció de les agulles del rellotge al voltant de la taula i les conseqüències de fins on pot arribar el joc depenen de la febrada dels jugadors.
Patrick Marber (nom literari de Patrick Albert Crispin Marber, autor nascut a Wimbledon, Londres, el 1964) es va pràcticament donar a conèixer amb aquesta obra el 1995, quan la va estrenar al Royal National Theatre. Posteriorment, però, la glòria popular li arribaria el 2004 amb la pel·lícula ‘Closer’, un èxit amb l’aval dels EUA, de la qual en va ser guionista, dirigida per Mike Nichols, una història romàntica de dues parelles.
El tàndem de la parella Julio Manrique (director) i Cristina Genebat (traductora) ha adaptat l’obra a una ambientació urbana barcelonina, una opció gairebé d’obligada necessitat perquè els espectadors entenguin les aspiracions d’un dels sis protagonistes. Obra que toca un dels àmbits més actuals, la restauració, situada en un veterà restaurant de la ciutat, La Carta, que dirigeix l’Esteve (interpretat per Ramon Madaula) i que acaba sabent que un dels cambrers de la casa, Maxi (interpretat per Marc Rodríguez) vol comprar un local d’un carreró de tercer ordre de la Zona Franca per muntar-hi el seu propi negoci. (…)
CRÍTIQUES RELACIONADES / La partida (Dealer’s Choice)
TÍTOL CRÍTiCA: farols
PER: Francesc Massip

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Una dissecció de la pricologia masculia divertida i accesible, plena d’encert i solatge.
PER: Manuel Pérez i Muñoz

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Una peça plena de realitat en un muntatge que trancendeix el text
PER: Marc Sabater

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Manrique ens atrapa amb el ritme i unes magnífiques interpretacions
PER: María José Ragué

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un bon joc de pòquer sense risc
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
6
TÍTOL CRÍTiCA: Deixar-se guanyar abans d’hora
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: El bon joc de Julio Manrique
PER: Núria Sàbat

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Una mà ben jugada
PER: Iolanda G. Madariaga

VALORACiÓ
7
TÍTOL CRÍTiCA: Made in Manrique
PER: Víctor Giralt

VALORACiÓ
9