• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • The Fountainhead (La deu)
  • /
  • Ivo van Hove, rotundamente sí; Ayn Rand, rotundamente no
CRÍTIQUES
imagen
Juan Carlos Olivares
PER: Juan Carlos Olivares

VALORACIÓ

9

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Ivo van Hove, rotundamente sí; Ayn Rand, rotundamente no

Publicat el: 2 de juliol de 2014

CRÍTiCA: The Fountainhead (La deu)

¿Hay que juzgar a un gran artista por no compartir el valor del material
que usa para expresarse? En absoluto. La adaptación que Ivo von Hove y
Toneelgroep Amsterdam hacen de la novela The
Fountainhead
(El manantial) de
Ayn Rand es un extraordinario espectáculo, digno de la huella que dejaron hace
un año con sus Tragedias Romanas.
Pero ni el gran talento de esta compañía –que exhibe siempre un talante
colectivo que también se manifiesta en la visibilidad escénica de todos los profesionales
implicados– logra que el espectador comulgue con las ideas maniqueas de una
autora admirada por los neoliberales que comenzaron a formarse hace treinta
años y por los iluminados de Silicon Valley de hoy mismo. El alegato final del
arquitecto Howard Roarks –figura idealizada del héroe randiano– sigue siendo
una sopa ideológica inconsistente que excede de largo la defensa del compromiso
y la integridad del artista con su obra y su pensamiento. Pero eso ya lo
defendían los románticos sin cargarse al resto de la sociedad como meros
parásitos. Para soslayar este escollo –que van Hove liquida sin comprometerse
mucho– el espectáculo potencia la compleja relación pasional entre Roarks y
Dominique Francon, la figura femenina que se somete –literalmente– a la
atracción sexual de ese superhéroe. De ese intrincado viaje emocional y de
todas las figuras que se cruzan en su camino, surgen las mejores
interpretaciones y las mejores escenas y las mejores soluciones escenográficas.

CRÍTIQUES RELACIONADES / The Fountainhead (La deu)

TÍTOL CRÍTiCA: Interpretació i espai impecable, discurs implacable.

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Festival Ivo van Hove en el Grec (2)

PER: José Carlos Sorribes
José Carlos Sorribes
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: “Vale, se te tenía que ver, pero no es para tanto”

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un nou llenguatge per al teatre d’idees

PER: Christian Machio
Retrat Christian
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ni Gary Cooper ni F.L. Wright

PER: Bàrbara Raubert
Bàrbara Raubert
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ivo van Hobe no ens ha decebut; Ayn Rand, sí.

PER: Núria Sàbat
Núria Sàbat
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un doll de creativitat en estat pur, teatre en majúscules, imprescindible.

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un brollador de gran teatre

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: I

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Excel·lència escènica

PER: Teresa Ferré
Teresa Ferré
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El teatre com a eina social i creadora

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: L’esperat retorn d’Ivo van Hove al Festival Grec després de les aclamades ‘Tragèdies romanes’ no va decebre.

PER: Manuel Pérez i Muñoz
Manuelperezimunoz2 756x756
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat