• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • El desvetllament d’una papallona nocturna
  • /
  • Fredor i desencís en societat, vida i emoció en la intimitat
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Fredor i desencís en societat, vida i emoció en la intimitat

Publicat el: 24 de juny de 2014

CRÍTiCA: El desvetllament d’una papallona nocturna

L’obra té una bipolaritat evident. Per una banda, hi ha el desencís per la vida social, apàtica. Per una altra, hi ha el descobriment de la intimitat. Hi ha entusiasme en la literatura i l’art i, en el sexe. Però també hi ha por quan s’insinua l’abús sexual del germà. L’obra, que manté un estrany equilibri amb l’obra i el personatge de Virginia Woolf, atrapa l’espectador quan comencen a brillar els ulls d’Anna Sabaté, quan s’arriba a la intimitat. Tot i que cal mostrar la vida més apàtica, desencissadora, fosca, de la hipocresia social, no cal fer una dissertació tant llarga. És quan l’ànima (en paral·lel a l’actriu) es desemmascara d’una roba aparent (preciosa per a l’escena i molt eficaç en mostrar la intenció) que hi ha la força, l’ànima i l’actriu pot mirar als ulls, jugar amb la llibreta que rellegeix, insinuar un joc sota la taula… La il·luminació (si més no el dia de la funció) feia uns salts massa exagerats. Fins i tot, encara que pretengués respondre a aquests dos móns de llum falsa i clarobscurs íntim sincers.

Una peça que demana veritat i proximitat. Depsrés d’aquesta estrena a l’Atriumlab tindria molt bona recepció sales de reduïdes dimensions com el Versus, el Maldà o, fins i tot,  el Teatre Akadèmia. Ànims! Veure la peça, però, demana un cert compromís amb Virginia Woolf o ganes de deixar-se sorpendre per una interpretació que va pujant d’intensitat gradualment. Aquesta posada en escena no té la tragèdia de Dues mares, l’adaptació de la novel·la Vassili Grossman (que Sabaté va dirigir a la Sala Muntaner el 2009) però es pot intuir el mateix profund dolor.

CRÍTIQUES RELACIONADES / El desvetllament d’una papallona nocturna

TÍTOL CRÍTiCA: Virginia Wolf en persona

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Conociendo a Virginia Woolf

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Anna Sabaté es transforma de forma molt convincent i intensa en Virginia Woolf, i ens fa partícips del seu pensament,

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Triste desvetllar

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat