CRÍTIQUES

VALORACIÓ
8
Cohabitació
Publicat el: 4 de juliol de 2018
CRÍTiCA: Xenos
Més enllà del significat de l’obra, el solo de comiat com a ballarí d’Akham Khan és una reconciliació definitiva amb l’origen bangladesí de la seva família. L’aproximació s’ha anat produint poc a poc, especialment des que ell és pare. L’anterior solo, Desh, va marcar el punt d’inflexió: un homenatge a la tradició heretada. Londinenc d’esperit, ha anat connectant la seva creació a un llenguatge de dansa que no ocupava pas el seu interès fa uns anys. Recordem una de visites més clamades al Mercat de les Flors: Vertical Road. La consciència de pertinença a una comunitat, amb l’interès pel kathak -la dansa tradicional d’aquell país- l’ha dut aquests anys a col·laboracions que quedaran en la memòria de l’afeccionat: és el cas de Torobaka amb Israel Galván. Precisament perquè recercava la (re)trobada amb un esperit diferenciat de la dansa contemporània, de la qual és màxim exponent.
Pots acabar de llegir la crítica en aquest enllaç original:
CRÍTIQUES RELACIONADES / Xenos
TÍTOL CRÍTiCA: Saturats de so molest, embriac d’un col·lapse d’imatges en moviment
PER: Jordi Bordes

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: El conegut desconegut
PER: Aída Pallarès

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Èpica Khan
PER: Clàudia Brufau

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Un solo sensacional per a milions de morts
PER: Teresa Ferré

VALORACiÓ
10
TÍTOL CRÍTiCA: LOS OJOS DEL MIEDO
PER: Carmen del Val

VALORACiÓ
9
TÍTOL CRÍTiCA: Bellesa i desolació
PER: Montse Otzet

VALORACiÓ
8
TÍTOL CRÍTiCA: Akram Khan es fica a les trinxeres de la primera guerra mundial per tal de ballar-nos un solo desolador
PER: Ramon Oliver

VALORACiÓ
8