• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Una altra pel·lícula
  • /
  • El binomi Mamet-Manrique mai no falla
CRÍTIQUES
imagen
Xavi Pardo
PER: Xavi Pardo

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

El binomi Mamet-Manrique mai no falla

Publicat el: 3 de novembre de 2015

CRÍTiCA: Una altra pel·lícula

Amb Speed-The-Plow, David Mamet va signar una dura crítica a la indústria del cinema i al capitalisme. L’autor ens planteja moltes preguntes i poques respostes. Es possible mantenir uns principis quan estàs subjecte a la pressió de fer diners? Es poden fer negocis sense renunciar a la integritat? Encara existeixen les bones intencions o tot està corromput? I què fa que una pel·lícula sigui bona? El nombre d’espectadors que la van a veure? S’ha de donar al públic allò que demana? Els dos productors d’Una altra pel·lícula semblen tenir-ho claríssim. El que compta és omplir butaques, i per fer-ho, el millor és donar al públic fast food cinematogràfic. Un bon blockbuster. 

David Selvas és un alt càrrec en una important productora de Hollywood, algú amb el poder de donar llum verda o de vetar una pel·lícula. Julio Manrique també és un tauró de la indústria, però un tauró que no ha tingut tanta sort i que ha hagut d’empassar-se molta merda. Ara arriba la seva oportunitat. Tots dos tenen entre mans un projecte que els farà rics. Però la secretària ho farà trontollar tot. La seva mirada fresca, nova, innocent, pura, gairebé ingènua, serà el detonant que plantarà el dilema. 

Selvas, Marique i Mireia Aixalà defensen amb molta eficàcia els seus rols. Veiem transitar Selvas de l’arrogància i la falsa modèstia a la perplexitat de qui ha vist la llum. Veiem Manrique passar de l’eufòria a la ira. I Aixalà de la innocència al desengany. Manrique, a més, dirigeix la peça amb encert, dotant la posada en escena d’alguns detalls molt ben trobats. I com no podia ser d’una altra manera, tractant-se d’una obra sobre el cinema, els audiovisuals hi tenen un paper important, sovint projectats sobre una cortina, com els títols de crèdit finals, brillants (no en dono més detalls per no fer spoiler). I al sortir del teatre, totes les preguntes encara ballant pel cap. I deu ser que els dos productors aconsegueixen contagiar-te el seu cinisme, perquè fins i tot arribes a dubtar si la secretària era tan innocent com semblava.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Una altra pel·lícula

TÍTOL CRÍTiCA: Massa estona en la “zona de confort”

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: sexe, poder i llagrimeta

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Darrere el glamur…

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Un Mamet amb poca empenta tot i la fisicalitat de la proposta

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

6

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tal com Mamet mana, esclar

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lúcida crítica al capitalisme i Hollywwood

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat