• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Una altra pel·lícula
  • /
  • Un Mamet amb poca empenta tot i la fisicalitat de la proposta
CRÍTIQUES
imagen
Jb Defi
PER: Jordi Bordes

VALORACIÓ

6

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un Mamet amb poca empenta tot i la fisicalitat de la proposta

Publicat el: 7 de novembre de 2015

CRÍTiCA: Una altra pel·lícula

La platea queda bastant freda davant d’aquesta discussió sobre si és millor fer la pel·lícula que el públic vol o la que el públic necessita. Hi ha ganes de riure dels antiherois (siguin ric o pobres) dels dos productors que han vist endurir la seva sensibilitat a base de fracassos ben intencionats i d’èxits intranscendents. De què serveix fer una pel·lícula interessant si no la va a veure ningú? La resposta és el film del final: accepten el joc del públic però hi posen un secundari plantejant sobre què passaria si hi hagués un cataclisme nuclear (una trama dins de l’espectacle de l’altre).

Julio Manrique és un ferm defensor de la dramatúrgia contemporània nord-americana. En aquest nou text de Mamet, l’espai remet al “Cosés que dèiem avui”: un gran finestral que il·lustra escenes ben diferents. Però aquí s’han volgut servir d’una cortina, en forma de pantalla per anul·lar l’oficina del Productor executiu. Realment, no cal, tot i que sí que són suggerents les filmacions que s’hi projecten. De fet, aquesta cortina que entra i surt també recorda els recursos d’Oriol Broggi. Tot i que si aquest ho fa des de la simplicitat i amb ombres xineses o fotos fixes, a “Una altra pel·lícula” tiren de mitjans i fan curtmetratges! (coherent, sí, en la proposta)

Segurament, no és tant important quina pel·lícula acaba triant la productora, com les raons per les quals una pot desbancar l’altra,  contra pronòstic. I les raons de la secretària d’aquesta defensa, a mort, per una causa perduda, d’entrada. Selvas, Manrique i Aixalà defensen bé el paper, sovint des de l’arquetip però mirant de dotar-li d’una humanitat (encara que pugui semblar revulsiva moralment).

L’espai sonor i les projeccions d’arrencada són un bany al món dels 80s de Georges Michael, el jazz de Nina Simone. Karen és la veu de la consciència, aparentment. Sigui com sigui, aconsegueix remoure des de la seva petita circumstància, una anècdota passatgera que sabrà jugar bé les cartes. Lamentablement, a aquest Mamet, li falta un punt de “punch”, no interpel·la a l’espectador (que, de fet és prou passiu contemplant una acció que combina els dos elements: l’espectacle i el debat).

CRÍTIQUES RELACIONADES / Una altra pel·lícula

TÍTOL CRÍTiCA: Massa estona en la “zona de confort”

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

4

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: sexe, poder i llagrimeta

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Darrere el glamur…

PER: Teresa Bruna
Teresa Bruna
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Tal com Mamet mana, esclar

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Lúcida crítica al capitalisme i Hollywwood

PER: César López Rosell
César López Rosell
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: El binomi Mamet-Manrique mai no falla

PER: Xavi Pardo
Xavi Pardo
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat