• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Suite nº4. Do not disturb
  • /
  • Èxtasi del totxo amb casc de protecció
CRÍTIQUES
Teatre Barcelona Suite No4 Do Not Disturb 1100x733
Andreusotorra
PER: Andreu Sotorra
Per divertir Per meravellar

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Èxtasi del totxo amb casc de protecció

Publicat el: 14 de març de 2025

CRÍTiCA: Suite nº4. Do not disturb

Si les arts escèniques fossin com els trens de Rodalies i els usuaris de les butaques teatrals estiguessin acostumats al fet que de tant en tant fallés el so, tronessin els micros o fes pampallugues la il·luminació, es consideraria normal. Però ja sabem que la fe dels espectadors en els tècnics de so i d’il·uminació és sagrada i, per això, quan en l’inici i el transcurs d’aquest espectacle de vocació híbrida del col·lectiu escènic HOTEL, es produeixen volgudament i de manera descarada i expressa tots aquests desajustos tècnics, ja s’entreveu que la tal «Suite nº 4. Do not disturb» vol ser una provocació irònica sobre les convencions de la representació teatral.

L’humor no hi falta, des del primer moment, quan els cinc interprets —¿ballarins, ballarines o obrers del totxo?— introdueixen la seva història davant de micros, amb algunes contradiccions temporals entre ells, amb algun embolic de cables —estil Tortell Poltrona— i amb uns efectes de so que sembla que hagin estat enregistrats als afores de les inacabables obres de la Rambla o als afores del nou camp del Barça.

L’espectacle de dansa-teatre, que forma part del festival Dansa Metropolitana, es podria dir que és una al·legoria de l’èxtasi del totxo, però sempre amb casc de protecció i armilla laboral reflectant, no sé si amb la mala intenció de reptar també el fatídic color groc del món del teatre.

A través d’una dramatúrgia narrativa, a vegades més críptica i a vegades molt evident, els cinc intèrprets es multipliquen en diversos personatges al voltant d’una obra —no teatral, de totxo— en construcció, fent un salt de la realitat del present al futurisme, passant entremig per les pulsions d’excés romàntic a la feina i la timidesa de l’ego en el món de la creació artística, centrada aquesta escena en la ballarina Lorena Nogal, un dels noms de la celebrada companyia La Veronal i recent Premio Nacional de Dansa del ministeri de Cultura espanyol.

L’actor i director Jordi Oriol ha elaborat una dramatúrgia que parteix del treball col·lectiu de la companyia HOTEL col·lectiu escènic que ja porta una llarga trajectòria i que integra creadors d’altres disciplines amb una voluntat de recerca de nous horitzons, sempre que els espectadors estiguin disposats a rebre les seves propostes sense prejudicis, amb una mirada sense fronteres i, sobretot, amb l’atractiu de llegir a tothora més enllà del que realment mostren en escena. En certa manera, com diu el títol, amb ànim de “do not disturb”, és a dir ”no molesteu”.

L’espectacle de dansa-teatre es podria dir que és una al·legoria de l’èxtasi del totxo, però sempre amb casc de protecció i armilla laboral reflectant, no sé si amb la mala intenció de reptar també el fatídic color groc del món del teatre

CRÍTIQUES RELACIONADES / Suite nº4. Do not disturb

TÍTOL CRÍTiCA: HOTEL col·lectiu escènic s’estrena al TNC amb ‘Suite Nº 4. Do not disturb’

PER: Júlia Vernet Gaudes
Juliavernet3 689x688

Per abraçar

Per divertir

VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cap Capatàs tragina un cabàs

PER: Jordi Bordes
Jb Defi

Per divertir

Per meravellar

VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat