• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Sol solet
  • /
  • Atreviment i originalitat però, i l’emoció?
CRÍTIQUES
imagen
Pep Barbany
PER: Pep Barbany

VALORACIÓ

5

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Atreviment i originalitat però, i l’emoció?

Publicat el: 7 d'abril de 2018

CRÍTiCA: Sol solet

Que complicat que és l’art del teatre, sobretot en abordar obres clàssiques, no contemporànies. N’hi ha prou de prendre decisions valentes, segurament encertades, si no s’assoleix l’objectiu d’emocionar i commoure. Aquesta reflexió em ve després de veure i pensar en el Sol Solet que Carlota Subirós ha presentat al Teatre Nacional de Catalunya.

Espero ser una excepció, i tan de debò hagi arribat l’essència d’aquest clàssic gairebé inèdit d’Àngel Guimerà a la majoria d’espectadors, però a un servidor li ha estat impossible connectar amb la història malgrat ser conscient de l’originalitat i l’atreviment de l’aposta.

Com en les darreres apostes del tàndem Pau Miró/ Lluís Homar, Subirós despulla el clàssic al màxim, tant en el nombre de personatges com escènicament i fins i tot de moviments, amb l’objectiu de quedar-se amb el que ella considera essencial de Sol/Solet: la fatalitat del destí, l’amor com a trampa, el masclisme salvatge, … És per això que dóna tanta importància a la foscor, omnipresent i que contraposa amb aquest focus de llum potent que va seguint l’acció i els protagonistes. Una decisió escènica interessant, però que a estones dificulta el seguiment i fins i tot allunya l’espectador en lloc d’apropar-lo. Segurament es pretenia precisament el contrari…

També resulta enginyosa la idea d’un personatge a l’ombra, present en totes les escenes en un discret segon pla i que funciona com una mena de veu de la consciència dels protagonistes. Però un cop més, no acaba de funcionar a la pràctica perquè no s’acaben d’entendre les seves paraules, que sovint gairebé s’encavalquen amb els diàlegs principals.

I malgrat aquests detalls, i la frustració (molt personal) de no haver connectat amb la proposta, que m’ha deixat força fred, no puc dir gaires coses més negatives de l’aposta de Carlota Subirós. Em costa veure més coses que no funcionin, començant pels actors, que estan tots fantàstics (especialment el trio protagonista per on transita més passió i més drama format per Laura Aubert, Javier Beltran i Roger Casamajor). Però cap d’aquests encerts ha aconseguit emocionar-me. Una llàstima.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Sol solet

TÍTOL CRÍTiCA: Un viatge a l’essència d’un grandíssim autor

PER: Marc Sabater
Marc Sabater
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Depuració i metàfora visual

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Passió feréstega entre llums i ombres

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Subirós posa sota un nou focus les paraules de Guimerà; el resultat és una proposta plena de talent i visceralitat escènica

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Sugerente, provocador, lleno de simbolismos, una bomba ideológica brutal

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat