• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Rovira vs Rodríguez
  • /
  • L´amor no sap de sexe, ni complerts els 60
CRÍTIQUES
Roviravsrodriguez2emilio Lorente 22
Ferran Baile
PER: Ferran Baile

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

L´amor no sap de sexe, ni complerts els 60

Publicat el: 24 de setembre de 2023

CRÍTiCA: Rovira vs Rodríguez

Dues dones passats els 60 anys, divorciades, es coneixen i viuen il·lusionades un gran amor, el que volen que sigui el gran amor de la seva vida. L´una es argentina i l´altre catalana. Juntes decideixen sortir de l´armari, anar a viure a un petit poblet d´Andalusia, Zahara de los atunes, i donar a conèixer el fet als fills i filles, tots ells ja majors d´edat.

Fruit d´un treball conjunt entre el dramaturg argentí Nelson Valente i la dramaturga catalana Cristina Clemente, el projecte ha fructificat en tres obres sobre el mateix tema i amb els mateixos protagonistes, independents i a la vegada complementaries.

A Silvia, la mare argentina els hi ho fa saber a Buenos Aires a la seva filla gran, psicòloga, i al seu marit, dubtós empresari i al seu fill molt més jove i encara buscant el seu camí. S´ha estat representant a la Sala Flyhard fins el dia 19 d´aquest mes.

 A La paella del dijous, es la mare catalana qui els hi comunica al seu fill, petit empresari, casat-separat i amb dos fills petits, i a la seva combativa i radical filla, professora d´educació física. Aquest espectacle es podrà tornar a veure al Maldà del 18 d´octubre al 19 de novembre.

Rovira versus Rodríguez, escenifica la trobada d’ambdós famílies a la nova casa de las mares, la complicada relació entre ells i la difícil acceptació del fet de la unió amorosa i sexual de les dues dones.

L´obra tractada en to de comèdia i desmuntant tots els tòpics, haguts i per haver, posa en solfa a argentins-boarenses i els catalans. Les successives situacions de conflicte, quasi a ritme de vodevil, son molt divertides i rius i te’n rius de forma continuada. Tots i totes d´una manera o altre estem reflectits

Les actrius i els actors es llueixen en els seus respectius papers.  L´obra manté un ritme constant, ple de situacions hilarants, fins el trencament dramàtic. Al final del dinar, les mares es revelen davant de la incomprensió dels fills i decideixen passar d´ells i viure la seva vida, amb un llarg i apassionat petó. Aquest fet provoca un esbojarrat, impensable i trepidant final en el que als fills els hi surten a flor de pell i de forma incontrolable totes les repressions sexuals amagades al llarg del temps.  

 

Un elenc molt ben conjuntat

Lluisa Castell i Lide Uranga, son les mares-amants. Mayra Homar i Julian Ponce, els fills argentins i Gabriel Beck, el marit. Jordi Andújar i Nuria Cuyàs, els fills catalans.

A Mayra Homar y Lide Uranga, les vam gaudir com les inoblidables mare i filla de Solo llamé para decirte que te amo, que s´ha representat repetidament a la Sala Villarroel.

La Lluisa Castell es una més que reconeguda i premiada actriu amb una llarga i brillant trajectòria al teatre i a la televisió. En Jordi Andujar, actor i director, l´hem vist en diversos muntatges al TNC i d´altres teatres, fa un any va dirigir Swing (estrenat al Teatre Aquitania) . La Núria Cuyàs, actriu i cantant, es una de les Pirates històriques del Maldà, on l´hem pogut veure en molts espectacles. 

 

Autoria a quatre mans i direcció conjunta.

Nelson Valente es un dels grans dramaturgs i directors actuals a Argentina. Fundador i director de la Compañía del Complejo Cultural Banfield Teatro Ensamble, amb la que va representar a Barcelona, Solo llamé para decirte que te amo.  Des del 2011, manté un contacte regular amb Catalunya on ha estrenat diversos espectacles (en aquest moments, Gossos, es representa al Teatre Borràs) i també ha dirigit a Argentina obres d´autors catalans.

Cristina Clemente, llicenciada en direcció i dramatúrgia per l´Institut del Teatre de Barcelona també porta una important i premiada trajectòria, com a dramaturga, guionista de cine i televisió (Queremos ir al Tibidabo, Las gafes de mirar caragadores, El cor de la ciutat, La Riera..) i directora (La gran noche de Lurdes G, codirigida i coescrita amb Josep Maria Miró, Zeppelin..)

 

Text: [email protected]

  

 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Rovira vs Rodríguez

TÍTOL CRÍTiCA: Argentins i catalans, catalans i argentins

PER: Ana Prieto Nadal
Ana Prietofotoacademia1 445x444
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una maionesa massa clara

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Ens quedem a Zahara!

PER: Toni Polo
Img 20161123 171959
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat