• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Polzet
  • /
  • Un Polzet que en són dos
CRÍTIQUES
Polzet
Núria Cañamares
PER: Núria Cañamares

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Un Polzet que en són dos

Publicat el: 19 d'octubre de 2019

CRÍTiCA: Polzet

Una bona mostra d’espectacle per a tots els públics. Una més en el cas de Zum-Zum Teatre, companyia amb títols com ‘La gallina dels ous d’or’ i ‘La camisa de l’home feliç’. I que consti que n’hi ha poques de veritablement “per a tothom” en l’àmbit del teatre de text.

El ‘Polzet’ de Zum-Zum associa màgicament el conte de Charles Perrault amb una situació quotidiana d’entrada ben allunyada però que, a poc a poc, veurem que té molts punts de connexió. Els petits riuran. Als més grans se’ls congelarà la sang.

L’amor i la delicadesa amb què s’ha tramat l’espectacle el converteixen en una proposta altament commovedora recomanada a partir de 6 anys. El paral·lelisme de les dues històries, la de ficció (el conte) i la “real” (que optem per no desvelar per conservar intacte l’impacte que provoca), tenen l’abandonament com a denominador comú. El plantejament és tan clar i planer que, més enllà de la forta vinculació emocional i obviant alguna objecció que pugui aixecar entre el públic adult, cadascú al seu nivell entendrà el missatge i empatitzarà amb els personatges. Això és possible gràcies a l’excel·lent dramatúrgia i direcció d’Iñaki Rikarte de la companyia basca Teatre Paraíso (Zum-Zum ha adaptat la peça al català) que, jugant amb el simbòlic pa que ajudarà el Polzet, podríem dir que l’ha sabut treballar molla a molla. També a la brillant interpretació dels dos únics actors que la porten a l’escenari: Jesús Agelet i Ramon Molins. Es plantejaran els jurats dels múltiples premis que existeixen en el món de l’escena considerar, per exemple, l’actuació d’Angelet –en el paper principal– com a millor interpretació, encara que sigui un muntatge de teatre familiar?

El realisme i capacitat d’evocació de l’escenografia i els elements d’atrezzo, el servei de la música i la il·luminació al relat i a la imprescindible intimitat de l’escena, en resum, la tria de tots els elements que conformen l’espectacle demostren l’elevat grau d’exigència de la producció i el més important, l’encert. Tingueu o no fills, nebots o néts, no us el perdeu.

CRÍTIQUES RELACIONADES / Polzet

TÍTOL CRÍTiCA: Magistral versió del conte popular, recuperada en català

PER: Josep Maria Viaplana
Josep Maria Viaplana
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Quan la història es capgira

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ
LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Quan la història es capgira

PER: Iolanda G. Madariaga
Iolanda G. Madariaga
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat