• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Perra de nadie
  • /
  • Intensa i passional
CRÍTIQUES
imagen
Montse Otzet
PER: Montse Otzet

VALORACIÓ

7

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Intensa i passional

Publicat el: 12 de juliol de 2017

CRÍTiCA: Perra de nadie

El nou espectacle de Marta Carrasco manté la
temperatura dels seus anteriors muntatges on el caràcter passional de la
ballarina sura per damunt de tot. Si bé en aquell magnífic J’arrive Carrasco feia una recopilació d’obres dels últims deu
anys, en aquest, utilitza el personatge de Lili,
de la també aplaudida producció B. Flowers,
per fer una catarsi emocional en la qual es barregen tant sentiments íntims i
amagats,  com manifestacions
extravertides i  altres carregades d’humor.
Part d’aquestes emocions es desenvolupen des del intel·lecte, des d’un món real,
mentre que la majoria, emergeixen des d’un estat de somni, de records, molts
dels quals han crescut i segurament distorsionat en la ment de la protagonista.

Lili és una perra, una condició
inherent a la seva persona, i de nadie
perquè segons l’autora, només aquell que no és ningú i de ningú pot arribar al
fons de la seva intimitat. I això és el que fa Carrasco des d’aquella Lili malalta i abillada amb un decadent
vestit de núvia, amb les mans artrítiques  i un cos ple de ferides, de fèrules i d’una
faixa ortopèdica, de les quals la protagonista es lliurarà per donar pas a un
seguit de vivències  reals i oníriques. Seqüències
que si bé algunes prenen una condició de farcit, d’utilització transitòria,  la majoria assoleixen l’afermament  i  la
magnitud de la proposta, convidant-nos a penetrar dins aquest món tan íntim,
reivindicatiu i desbordant de l’autora.  Udols
de gossos, sorolls de maquines, entre altres agitacions, inquieten a la
protagonista que es veu atrapada i alliberada d’objectes que la condueixen al
record. Benes que li cobreixen el cap, vestits de brillantors de plata i or,
una taula que es converteix en punt de suport i de refugi d’un cos i anima
maltractats són elements que acompanyen la protagonista en el seu trajecte. Com
també ho és el fang que anirà cobrint tot el seu cos i la gran tela vermella que
amb habilitat manipula Carrasco mentre s’escolta Gràcies a la vida en versió d’Albert Pla. Dues escenes que són plat
fort i colpeixen pel seu contingut i plàstica.

Ritmes pop, operístics, corals, entre els
quals s’escolten les cançons Both Sides
Now
de Joni Mitchell, El noi  de la mare de Pau Riba, o Schwanengesang de Shubert a càrrec de Thomas
Quasthoff són exemple de la cura que té Carrasco a l’hora de seleccionar la
música i convertir-la en puntal dels seus muntatges. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / Perra de nadie

TÍTOL CRÍTiCA: Impresionante trabajo

PER: Ferran Baile
Ferran Baile
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Coppelia renacida

PER: Juan Carlos Olivares
Juan Carlos Olivares
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cadella emjogassada

PER: Jordi Sora i Domenjó
imagen placeholder
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Fulgurant

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

10

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Impactante y poderosísimo grito de libertad de Marta Carrasco

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: MARTA CARRASCO SUBYUGA EN EL GREC CON SU “PERRA DE NADIE”

PER: Carmen del Val
Carmen Del Val
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Marta Carrasco dispara xàfecs emocionals

PER: Núria Cañamares
Núria Cañamares
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Torna la Carrasco dimatges contundents. veus en off eloqüents i dramatúrgia fragmentada

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat