• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • Maremar
  • /
  • Esperança davant el naufragi
CRÍTIQUES
imagen
Teresa Ferré
PER: Teresa Ferré

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Esperança davant el naufragi

Publicat el: 7 d'octubre de 2018

CRÍTiCA: Maremar

La melodia del Cant de l’enyor de Lluís Llach i els plors d’una nena
en un camp de refugiats marquen l’inici de Maremar, el nou muntatge de
Dagoll Dagom en el qual la veterana companyia  deixa de banda la majestuositat de muntatges
anteriors per oferir una peça de format més petit on la dansa, la música i el
text trenquen amb la convenció del gènere musical.  

La dramatúrgia de Maremar se situa en el present d’un camp de
refugiats on s’explica Pèricles, príncep de Tir de William Shakespeare. L’adaptació
de les peripècies de l’heroi es planteja amb to de faula per fugir de la
depressió. Clàssica història d’aventures que, llàstima, en alguns moments cau
en cert pessebrisme estètic. (…) El veritable sentit de Maremar és mostrar la situació dels
milers de persones que fugen cada dia pel mediterrani, provocant la reflexió i
l’emoció sobre un exili de proporcions inhumanes. Aquí rau la força de
l’espectacle i només per això ja és recomanable, sobretot per al públic més
jove.

Escènicament cal posar de relleu dos elements perfectament  conjuntats. El primer,  la composició musical d’Andreu Gallén a partir
de l’obra de Llach, que arrossega cap a l’estranya bellesa ancestral de la veu
humana despullada, l’instrument més antic del món, només acompanyada de la
percussió de pocs instruments (cajón, violoncel o bateria) que evoquen les
sonoritats mediterrànies tant de la riba occidental com de l’oriental. (…) El segon,la coreografia d’Ariadna Peya, energia
i pulsió, i a moments convulsió davant els perills del viatge. Moviment magnètic
on la potència emergeix del grup amb plasticitat similar a obres com El rai de la Medusa. (…)

Intenció, contingut i posada en escena agafen
sentit gràcies a les interpretacions convincents d’uns actors i actrius a qui
cal felicitar sincerament. S’ha de destacar Mercè Martínez, veritable força de la
natura en gest i cant, i Roger Casamajor, Pèricles ben barrejat d’heroi valent
i home sensible, a més d’Elena Tarrats, descoberta interpretativa a L’ànec
salvatge
i aquí gran talent com a cantant. (…)

CRÍTIQUES RELACIONADES / Maremar

TÍTOL CRÍTiCA: Pèricles ve a coincidir amb els refugiats d’ara mateix de la mà de Dagoll Dagom , i Llach li posa música al conte

PER: Ramon Oliver
Ramon Oliver
VALORACiÓ

7

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: expressives denúncies

PER: Francesc Massip
Francesc Massip
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Una troballa de Dagoll Dagom amb salabror mediterrània

PER: Andreu Sotorra
Andreusotorra
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Cop de timó cap a un nou Dagoll Dagom

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat