• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
recomana
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • CRÍTIQUES
  • ARTICLES
  • PÒDCAST
  • ACTIVITATS
  • #NOVAVEU
  • QUI SOM
  • BLOG
  • CONTACTE
  • Home
  • /
  • L’última nit del món
  • /
  • Provocar a l’espectador sense trampes ni gratuïtats
CRÍTIQUES
Lultima Nit Del71053
Retrat Christian
PER: Christian Machio

VALORACIÓ

8

ANAR A FiTXA DE L’OBRA ENLLAÇ EXTERN

Provocar a l’espectador sense trampes ni gratuïtats

Publicat el: 16 de juliol de 2016

CRÍTiCA: L’última nit del món

Si pensem en els relats curts de Historias para no dormir o
La dimensió desconeguda, de seguida ens adonem que malgrat estar plantejats per
al format televisiu, respiren una atractiva teatralitat que Llàtzer Garcia ha
fet servir per escriure i dirigir la seva darrera proposta a la cartellera:
L’última nit del món.

No és el primer cop que des de la nostra autoria
contemporània se’ns presenta un format similar, petits contes que passen d’allò
quotidià a allò inversemblant, de la comèdia a l’angoixa amb una naturalitat
que t’hi capbussa sense adonar-te’n. I funciona.

Aquí a més a més ens trobem un homenatge a La dimensió
desconeguda
explícit i convenientment contextualitzat que el fa encara més
atractiu als nostàlgics de tota una generació.

Les tres històries independents no només giren al voltant de
la por, del dolor, de la soledat o del dubte. De fet és impossible establir un
número concret de temes perquè n’hi ha tants com cadascú hi vulgui veure.
Perquè ens hi veiem. Veiem la nostra realitat, els nostres malsons i les
nostres frustracions en aquell esbós de ficció que Llàtzer Garcia deixa obert a
la imaginació.

I no hi ha millor èxit per un dramaturg que el d’incomodar a
l’espectador, posar-lo a prova davant el que passa a l’escenari sense trampes
ni òbvies gratuïtats, sinó jugant amb la nostra capacitat d’imaginar el terror
que no se’ns mostra. I en això hi juguen per descomptat un paper imprescindible
els cinc intèrprets on destaca la feina de Vanessa Segura, qui amb L’última nit
del món
ha tingut l’oportunitat de mostrar-nos la seva vessant més dramàtica, i
de quina manera. 

CRÍTIQUES RELACIONADES / L’última nit del món

TÍTOL CRÍTiCA: Una dimensió coneguda, estimulant i inquietant

PER: Pep Barbany
Pep Barbany
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Vemos demasiadas series de televisión

PER: Elisa Díez
Elisa Díez
VALORACiÓ

5

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: Notable exercici actoral per a un aire mes fosc del de Pere Calders

PER: Jordi Bordes
Jb Defi
VALORACiÓ

8

LLEGiR MÉS

TÍTOL CRÍTiCA: La “Dimensió desconeguda” arriba al teatre

PER: Carme Tierz
Carme Tierz
VALORACiÓ

9

LLEGiR MÉS

NEWSLETTER


SUBSCRIU-TE
recomana
E-mail: [email protected]

Amb el suport de

  • x
  • instagram
  • facebook
  • youtube
  • spotify
  • tiktok
  • tiktok

Avís legal Cookies Privacitat